Klacht: Niet serieus genomen

op 29 november 2016 over Catharina ziekenhuis Eindhoven in de categorie Ziekenhuizen

Kwam na contact gehad te hebben gehad met mijn huisarts naar jullie met de vraag of het nodig is dat ik een keer per jaar een mamografie moet laten maken.Mijn moeder is jong overleden aan borstkanker en ik heb twee zussen die beiden borstkanker hebben gehad waarbij bij beide zussen een borst geamputeerd is.Bij mijn jongere zus resentelijk.
Beide hebben niet het gen en ook verschillende vormen van borstkanker.
Bij de mama verpleegkundige heb ik mijn verhaal gedaan,met mijn zus,begeleid met een brief uit het AZM uit Maastricht,waarin staat dat het wenselijk zou zijn voor directe familieleden.In deze brief staat ook dat het niet noodzakelijk is voor famileden boven de 60 jaar.
Ik ben 65, maar gezien de familie kwestie wilde ik toch graag een gesprek en advies.Ik zelf zou het wel graag willen.
Ik kreeg echter in het gesprek de indruk dat deze persoon vond dat het allemaal niet nodig was en mij maar een interesant figuur vond Ze zei letterlijk dat dat pas zin heeft als je iets voelt,maar ik vraag me dan af waarom de borstonderzoeken in de bus dan nodig zijn en ik daar dan wel elke twee jaar naar toe moet, als je niks voelt.
Dit is toch om het in een vroeg stadium op te sporen?Ze bleef maar vertellen dat zei vond dat het niet nodig was en uitleggen welke soorten er waren, iets wat me op dat moment niet interseerde.Ik moet niet perse elk jaar een mamografie als dat niet nodig is, maar wil ook niet weggezet worden als iemand die perse iets af wil dwingen.Steeds als ik terug kwam op het eigenlijke onderwerp, begon ze weer over de verschillende soorten en ik kreeg sterk de indruk dat zei het allemaal maar ver gezocht vond.Ik heb een einde aan het gesprek gemaakt omdat ik de indruk had dat ze me niet wilde snappen en ben met een ontevreden gevoel weggegaan.
Ik weet niet of U hier iets mee doet, maar ik moest het even kwijt.
I van Etten

Wanneer ik serieus genomen word.

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Catharina ziekenhuis Eindhoven

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Catharina ziekenhuis Eindhoven nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door i van Etten