Klacht: niet respecteren beloftes website.

op 08 juni 2017 over Dynalogic in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op donderdag 1 juni heb ik een koelkast besteld bij Coolblue. Deze zou vrijdag 2 juni geleverd worden. 2 juni ’s ochtends kreeg ik bericht dat de levering gepland was tussen 8 en 22 uur. Daarom heb ik vrij genomen en ben ik de hele dag thuis gebleven. Er kwam geen verdere informatie tot 17u45. Toen kwam de melding dat de levering gecanceld was. Toen heb ik naar Coolblue gebeld en de levering zou zaterdag 3 juni plaatsvinden. Zaterdag om 8 uur kreeg ik bericht dat de koelkast tussen 13u15 en 16u15 geleverd zou worden. Om 12u15 zag ik in track&trace dat de levering gecanceld was in verband met een sorteerfout. Daarom maar weer naar Coolblue gebeld. De koelkast bleek zoek te zijn en het was de laatste in deze soort. Dus dan maar een andere duurdere koelkast gekozen waarbij ik van Coolblue wel een tegemoetkoming heb gekregen. De koelkast zou dinsdag 6 juni geleverd worden. Er werd door Coolblue ook aangegeven dat als het tijdstip niet uit zou komen, ik dat kon wijzigen. Dat bleek dinsdag echter niet mogelijk. De levering zou plaatsvinden tussen 15u45 en 18u45. Tijdens het werk de hele dag de levering via track&trace gevolgd om te zorgen dat ik op tijd thuis was. Er staat op de website van Dynalogic dat ze een half uur voor aankomst verwittigen met een sms. Om 17u11 kreeg ik deze sms dat de aankomsttijd 17u20 zou zijn (9 minuten van tevoren in plaats van een half uur !). Ik als een gek naar huis, echter om 17u19 werd ik gebeld door de bezorger dat hij een aantal keren had aangebeld en er niemand thuis was en een briefje in de brievenbus had gedaan want dat hij niet kon wachten. Ook bij aandringen om te wachten tot 30 minuten na versturen van het SMS’je bleek dit niet mogelijk. Dan maar weer Coolblue gebeld. Deze keer kon ik een tijd afspreken. De levering zou vandaag tussen 18 en 22 uur plaatsvinden. Het sms bericht was deze keer 36 minuten van tevoren conform wat op de website staat. De bezorger stond ook nog op het aangegeven tijdstip aan de deur. Hij zag er tegenop dat hij de koelkast op zijn plaats moest zetten hoewel dat ook afgesproken was. De website zegt overigens dat er tot 4 hoog geleverd wordt. Dit heb ik hem gezegd en blijkbaar had dat effect want de bezorger werd in één een stuk vriendelijker. Verder waren ze nogal ruw met als gevolg een kras in de deur en een gebroken bloempot.
Ik ben wel blij met de koelkast! Maar wat een geëmmer om dat ding thuis te krijgen!

Gewenste Oplossing:

Vergoeding van de gemaakte schade.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dynalogic

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Dynalogic nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynalogic in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynalogic een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynalogic

Heeft op 27 juni 2017 om 10:13 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevr. Kroese,

Allereerst onze oprechte excuses voor het ongemak! Aan de hand van uw gegevens zien we inderdaad dat uw oorspronkelijke bestelling op sorteerfout is komen te staan. Dit wil zeggen dat uw order op een verkeerd depot terecht is gekomen. Het is dan helaas niet meer mogelijk om alsnog diezelfde dag te leveren. Onze excuses hiervoor!

Wat fijn te vernemen dat u er samen met de leverancier uitgekomen bent om een nieuwe bestelling te plaatsen. Dit is, in deze situatie, inderdaad sneller dan afwachten op de oorspronkelijke bestelling. De leverancier heeft dit ook intern met ons afgestemd.

Het klopt inderdaad dat het tijdstip niet meer te wijzigen is op de dag van levering. Dit kan alleen de dagen ervoor. De planning stelt de route op in de nacht voorgaande aan de dag van levering en daar is daarna niets meer in te wijzigen. Excuses voor het feit dat u verkeerd geïnformeerd bent door de leverancier!

We geven inderdaad aan dat we een half uur van te voren een SMS versturen. Echter gaat het hier om een indicatie. De koerier kan inderdaad niet afwachten tot u aanwezig bent, aangezien de koerier nog verder moest met zijn route. Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.

Het klopt dat de koerier uw bestelling op zijn plek moest zetten aangezien het om een Full Service opdracht ging! We zullen deze klacht dan ook zeker doorzetten naar de betreffende afdeling, aangezien hij deze service gewoon had moeten verlenen.
Kunt u ons een mail sturen met u klacht betreffende de schade (dit kan middels het klachten formulier op onze website)? Dan zullen wij dit doorsturen naar onze afdeling voor Schade en Vermissingen!

Al met al willen wij u onze excuses aanbieden voor deze ervaring. Ondanks dit, wensen we u veel plezier met uw nieuwe koelkast!

Met vriendelijke groet,

Team WeCare Dynalogic

Alle klachten die gemeld zijn door maredw