Klacht: Niet reageren op klacht, onterechte rekening

op 23 februari 2018 over Actys in de categorie Woningcorporaties

Geachte Actys-medewerker,

Wij huren sinds oktober 2016 een woning van Actys in Soesterberg. Al na een aantal weken bleek dat de verwarmingsbuizen verkeerd zijn aangelegd voor de oplevering. Met moeite kregen wij onze woning warmer dan 17 graden in de winter (op sommige momenten niet verder dan 13). Na een jaar lang mailen, bellen, en vier bezoeken van monteurs die steeds opnieuw hetzelfde vaststelden en aangaven dat Actys iemand moest inhuren om het te verhelpen is in december 2017 onze verwarming na twee lange dagen werken gerepareerd. Tijdens deze reparatie is onze kapstok naar beneden gevallen (wel weer netjes opgehangen door de monteurs), het plafond beschadigd, en onze netjes gewitte muur flink bevlekt geraakt (poging tot schoonmaken van de monteurs heeft niet gewerkt).

Wij hebben verschillende malen via ons contactpersoon een klacht ingediend over de gang van zaken wat betreft de service van Actys rondom dit probleem. Per maand betalen wij 35 euro aan servicekosten aan de verhuurder voor te verzorgen diensten. Dit komt neer op 525 euro in de tijd dat de verwarming door een aanlegfout (aangetoond) niet werkte. 525 euro in de tijd dat we niet of nauwelijks service hebben ontvangen van de verhuurder ondanks dat we meerdere malen hebben gemaild, gebeld en geklaagd. Wij verwachten namelijk aanbod met een oplossing tot de betaalde servicekosten voor niet verkregen service.

Op de klacht die wij na het repareren van de verwarming hebben ingediend bij ons contactpersoon is tot dusver (twee maanden na dato) niet gereageerd.

Vervolgens hebben wij geconstateerd dat er sporen van lekkage in het plafond van onze badkamer te zien waren. Een vlek die steeds groter begon te worden. We hebben Actys hierover geïnformeerd en binnen een paar dagen kwam er netjes iemand kijken om te zien wat er aan de hand was. De lekkage bleek al te zijn verholpen door de reparatie van onze verwarming. Door de verkeerde aanleg van de buizen is waarschijnlijk de lekkage ontstaan en met het verhelpen van die aanleg is ook de lekkage gerepareerd. Goed nieuws dus. We gaan de plek dan ook schoonmaken en opnieuw witten.

Tot onze grote verbazing krijgen wij nu na een jaar slechte service een fikse rekening voor het kijken naar de lekkage! Een lekkage die, net als de kapotte verwarming is gekomen door een fout in het aanleggen voordat wij er woonden. Wij zijn uiteraard niet van plan om deze rekening te betalen.

Wij zijn tevreden als de laatstgenoemde rekening m.b.t. de lekkage door Actys betaald wordt en er een passend voorstel komt over de 525 euro servicekosten die zijn betaald in het afgelopen jaar waarin er niet of nauwelijks service is verleend door Actys.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en ik zie uw reactie tegemoet,

Laura Schutte & Koen Denekamp

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Actys over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Actys in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door lauraschutte