Klacht: niet opgelost

op 02 augustus 2017 over Segoria in de categorie Incassobureaus

na een aanmaning te hebben ontvangen van Klarna heb ik het openstaande bedrag van 59,78 euro (incl. aanmaningskosten van 13,50) overgemaakt naar Klarna.
Tot mijn grote verbazing krijg ik enkele dagen later een mail van een incassobureau(segoria) dat mijn betaling geregistreerd is en dat er nog een bedrag van 26,50 openstaat aan incassokosten.
Ik heb echter totaal geen bericht van een incassobureau ontvangen en weiger ook om het bedrag van 26,50 te betalen , daar mijn betaling allang binnen was bij Klarna voordat ik een mail kreeg van segoria.
Trouwens Klarna en Segoria zijn 1 en hetzelfde bedrijf.

Reactie Segoria;
Wij hebben uw bericht op Klacht.nl in goede orde ontvangen. Hieronder treft u onze reactie hierop aan.

Op 25-04-2017 heeft Klarna u per e-mail een factuur verstuurd naar …………….@outlook.com. De uiterste betaaldatum van deze factuur is 09-05-2017.

Aangezien er geen betaling is gedaan voor 09-05-2017 is er per e-mail een kosteloze herinnering verstuurd naar ……………@outlook.com. Het verzoek was om alsnog de hoofdsom te voldoen voor 30-05-2017, echter heeft Klarna voor deze datum geen betaling geregistreerd.

Deze kosteloze herinnering is de wettelijk verplichte herinnering met minimaal 14 dagen extra betaaltermijn. Bij het uitblijven van de betaling mag de factuur officieel al ter incasso overgedragen worden.

Op 03-06-2017 heeft Klarna echter nog een tweede herinnering gestuurd (per post) met daarin het verzoek het openstaande bedrag, plus € 13,50 aanmaningskosten, te voldoen vóór 12-06-2017. Indien Klarna geen betaling van u zou ontvangen vóór deze datum zou de factuur worden overgedragen ter incasso.

Uiteindelijk is uw Klarna Factuur op 16-06-2017 overgedragen ter incasso en zijn er € 40,00 incassokosten in plaats van de aanmaningskosten van € 13,50 in rekening gebracht.

De betaling van € 59,78 is door u op 19-06-2017 voldaan. Dit houdt in dat de betaling is voldaan nadat de factuur door Klarna ter incasso is overgedragen. Vanaf het moment dat de factuur wordt overgedragen ter incasso zijn de buitengerechtelijke kosten rechtsgeldig.

Vanwege bovengenoemde redenen zijn de buitengerechtelijke kosten terecht in rekening gebracht en zullen daarom niet worden gecrediteerd.

Uw betaling van € 59,78 verrekend met uw incassovordering en dit betekent dat de onderstaande kosten nog open staan.

Wij verzoeken u de onderstaande kosten op uiterlijk 26-07-2017 te hebben voldaan.

Let er op dat u uitsluitend de volledige betalingsomschrijving vermeldt in het mededelingen- of omschrijvingsveld.

—————————–
Zeggen dat het geen aanmaning was maar schrijven zelf ook dat ze de factuur verhoogd hebben met aanmaningskosten.
Heb ik nu te weinig lucht gehad bij de geboorte want wel aanmaningskosten maar geen aanmaning? Huh?

crediteren

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Segoria

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Segoria nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door ajaxamsterdam14