Klacht: Niet op de hoogte gebracht van geannuleerde vlucht

op 20 april 2017 over vliegtickets.nl in de categorie Online Vliegtickets

Vanmorgen zou ik om 11:40 met KLM (KL1613) vliegen naar Istanbul. Op de luchthaven kwam ik erachter dat de vlucht geannuleerd is. Ik heb meteen vliegtickets gebeld en gevraagd wat er aan de hand is. Zij gaven aan dat KLM vliegtickets niet op de hoogte heeft gesteld en dat ik maar naar de KLM balie moest gaan om mijn vlucht om te boeken.
Na drie kwartier wachten kwam ik aan de beurt bij de balie en KLM gaf aan dat ze mij hebben willen benaderen maar dat vliegtickets geen email en telefoonnummer van mij heeft doorgegeven aan KLM waardoor ze dat niet konden. Daar heb ik een uitdraai van zie bijlage.
Omdat ik met latere vluchten van vandaag mijn aansluiting voor de boot in Turkije niet zou halen heb ik de heenvlucht met KLM omgeboekt naar 1 week later. Thuis aangekomen heb ik vliegtickets weer gebeld om mijn verhaal te doen en mijn terugvlucht met Turkish Airlines ook om te laten boeken naar een week later. Dit is ook direct de reden dat vliegtickets mijn ticket niet gratis wil omzetten. Want als ik een retourticket had geboekt bij KLM dan hadden ze dit kunnen verhalen op KLM, dat kan nu niet. Maar ik boek niet voor niets een ticket bij vliegtickets, de reden is dat ik dan flexibeler kan reizen anders had ik wel direct een retourvlucht bij KLM geboekt. Nu moet ik het zelf maar zien om te boeken. Ze gaf ook de tip mee dat het kopen van een nieuw ticket goedkoper is dan het omzetten ervan.

Ten eerste begrijp ik de service van vliegtickets niet. Waarom nemen ze niet de verantwoordelijkheid in deze? Zij hebben verzuimt mij op de hoogte te brengen en toch wordt er dan niet meegewerkt om mijn ticket om te boeken. Als ze mij hadden gebeld dan had ik gewoon met een vlucht van 11:10 (eerder) naar Istanbul kunnen vliegen en was er niets aan de hand geweest.
Ik zou tevreden zijn als mijn terugticket met Turkisch Airlines gratis wordt omgeboekt naar zondag 30 april. Daarnaast heb ik extra kosten gemaakt; kosten bellen naar vliegtickets half uur x 0,45 c p/m, benzine kosten naar het vliegveld (Houten - Schiphol) en ook parkeerkosten van 7 euro. Daarnaast nog een halvedag dat ik vrij moet nemen hierdoor. Ik zeg dit omdat ik wil dat men bij vliegtickets begrijpt dat dit gewoon gevolgen heeft voor de klant. Dit zijn dan maar geldelijke gevolgen. Ik had vanavond in het ziekenhuis in Turkije moeten zijn om mijn moeder te ontlasten van haar verzorgende activiteiten voor mijn vader. In Turkije is het zo dat de familie in het ziekenhuis verblijft samen met de zieke om hem te verzorgen. Mijn moeder verzorgt mijn vader al 2 maanden en zat er zelf doorheen. Gelukkig heb ik hier een oplossing voor maar wil wel aangeven dat de consequenties groter zijn en men bij vliegtickets toch echt meer mag inleven in de omstandigheden van zijn klant.

Reserveringscode vliegtickets RPBH4A en USECZH

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar vliegtickets.nl over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door vliegtickets.nl in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat vliegtickets.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

vliegtickets.nl

Heeft op 21 april 2017 om 13:59 geantwoord

BEste meneer Gulec,

Zoals in onze eerdere reactie vermeld zullen we u meer informatie per e-mail sturen. Deze e-mail ontvangt u later vandaag.

Graag ontvangen we van u de gespecificeerde factuur van uw telefoon provider. Op die manier kunnen we u compenseren voor de gemaakte belkosten naar onze organisatie. We vinden het vervelend dat u voor hoge belkosten bent komen te staan. Onder aan uw boekingsbevestiging vindt u echter een telefoonnummer dat EUR1,- per gesprek kost. Wellicht is het handig om dit nummer in het vervolg te gebruiken.

Groet,

Customercare Vliegtickets.nl

Heeft op 21 april 2017 om 14:49 geantwoord

Ik kan een uitdraai opsturen maar heb geen contact van vliegtickets behalve via klacht.nl. Ik begrijp dat ik een bericht van jullie krijg, dan reageer ik daar wel op. Het gaat mij natuurlijk niet zo zeer over mijn belkosten maar om mijn ticket van as. Zondag dat overgeboekt moet worden naar volgende week zondag de 30ste. Maar ik wacht af. Overigens kreeg ik bij benadering van jullie Whatsapp nummer te horen dat deze uitgeschakeld was. Daarna heb ik dat andere nummer gebeld.

Bericht van vliegtickets.nl

1 maand geleden - Beste meneer Gulec, Ik heb u inmiddels een uitgebreide e-mail gestuurd. Ik zie uw reactie hierop graag tegemoet. Met vriendelijke groet, Customercare Vliegtickets.nl

Reactie van de melder van de klacht Zeynep Gulec

1 maand geleden - Deze klacht is zeker niet opgelost, ik vraag me af op basis waarvan klacht.nl deze klacht op opgelost zet? Ik heb van vliegtickets niets gehoord sinds vrijdag. Mijn retourticket is niet omgeboekt.

Bericht van vliegtickets.nl

3 weken geleden - Wij zijn inmiddels wederom in contact met u per e-mail. Vanwege het doorsturen van stukken om de compensatie van de gemaakte kosten te kunnen bewerkstelligen, is e-mail een geschikter medium om dit af te handelen. Met vriendelijke groet, Cistomercare Vliegtickets.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Zeynep Gulec