Klacht: niet nakomen van herroepingsrecht

op 19 september 2018 over Vakantieveilingen.nl in de categorie Vakantie Veilingen

Woensdag 19-9 2018 een veiling gekocht omdat ik voor mijn verjaardag een bon had gekregen van vijf euro. Deze wilde ik inwisselen maar dit ging niet omdat de veiling buiten de vijf euro administratiekosten ook boven de vijf euro moest kosten.(dus mimimaal tien euro)
Toen ik gebruik wilde maken van mijn herroepingsrecht werd mij erop gewezen dat dit niet ging op een restaurantbon terwijl in de wet staat dat dit wel geldt mits er geen datum op de bon staat. Deze bon was niet op datum en ik wilde de veiling herroepen na twee uur

Ik ben tevreden als de veiling geannuleerd wordt.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vakantieveilingen.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vakantieveilingen.nl in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vakantieveilingen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vakantieveilingen.nl

Heeft op 19 september 2018 om 11:35 geantwoord

Beste meneermevrouw,
Hartelijk dank voor jouw bericht.

Wat vervelend om te lezen dat je niet tevreden bent met jouw gewonnen veiling. Helaas is het niet mogelijk een veiling te annuleren. Het recht van ontbinding, dat een consument bij online aankoop het recht geeft om binnen de wettelijke bedenktermijn van veertien dagen af te zien van de overeenkomst, is niet van toepassing. Op VakantieVeilingen worden namelijk arrangementen geveild van diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding voor een bepaalde datum of periode. Deze diensten zijn op grond van de wet uitgezonderd van het recht van ontbinding.
Je hebt wel de mogelijkheid om de bon over te dragen aan iemand anders, die er wel gebruik van wil en kan maken.

Bij een product is het een ander verhaal. Hierbij heb je altijd 14 dagen herroepingsrecht en kan je ervoor kiezen om direct na het winnen van de veiling contact met ons op te nemen en te annuleren.

Het spijt ons oprecht dat wij je hiermee niet van dienst kunnen zijn.

Larissa- Webcare VV

Heeft op 19 september 2018 om 12:19 geantwoord

In de wet staat dat als er geen datum vaststaat dat je recht hebt op je herroepingsrecht en dat was bij deze veiling

Alle klachten die gemeld zijn door yolandawellens