Klacht: Niet nakomen afspraken

op 11 mei 2016 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1

Geachte heer/mevrouw, ik heb over deze kwestie giesteren al uitgebreid contact gehad met uw bedrijf. Het volgende is het geval: Al jaren ben ik kant bij Canaldigitaal voor de afname van televiesie. Daarnaast was iki klant bij Online.nl voor de afname van internet. Twee jaar geleden werd mijn vrouw door u benaderd met de mededeling dat Online.nl was overgenomen door Canaldigitaal en deed haar een voorstel om een alles in een pakket af te nemen bij Canaldigitaal. Het online.nl abonnement zou dan vervallen. Mijn vrouw is daar destijds op ingegaan, er op vertrouwende dat alles zou worden geregeld zoals toegezegd. Tot mijn stomme verbazing kwam ik er gisteren achter dat ik al twee jaar naast het abonnemenstgelod voor Canaldigitaal nog maandelijks bijna 25 euro betaal aan online.nl. Nu blijkt dat dit abonnement helemaal niet door jullie is opgezegd. Contact met Online.nl bevestigde dit. Ik heb nog steeds een abonnement bij Online, terwijl (en dat kunnen ze daar zien) er helemaal geen modem is aangesloten. Zij bevestigen dat het abonnement nimmer door u is opgezegd, terwijl dit wel degelijk is toegezegd twee jaar geleden. Het personeel bij uw klantenservice kan mij nergens mee helpen. Wat wel kan is een nieuw abonnement afsluiten dat goedkoper is. En er volgt een verkoop praatje. U zult begrijpen dat ik daar op dat moment in het geheel niet op zat te wachten. Men wijst naar Online.nl, Online.nl op haar beurt weer naar u. Ik voel mij op zijn hollands gezegd behoorlijk belazerd. In eerste instantie door Canaldigitaal en ook een beetje door Online.nl. Ik heb twee jaar lang bijna 25 euro moeten betalen voor niets. Dit komt neer op bijna 600 euro. Dit is voor mij enorm veel geld. Niemand, zowel Canaldigitaal als Online.nl is van mening dat de fout bij hun ligt. Ik heb dan ook per direct mijn abonnement bij online.nl beeindigd en ik ben ook voornemens dit bij Canaldigitaal te doen als hier geen passende oplossing voor komt.

Ik verwacht van Canaldigitaal of van Online.nl (uw zusterbedrijf) een passende oplossing. Ik wil creditatie van de betaalde bedragen of verrekening in de aankomende abonnementsperiode zodat de door mij gelden schade gecompenseerd wordt.
Rekenend op een passende oplossing verblijf ik.

Hoogachtend,
F.T.G. Bruininge
Kemphaanstraat 3
6883DW Velp

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Canaldigitaal over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

Bericht van Canaldigitaal

1 jaar geleden - Geachte heer/mevrouw Bruininge, Het is erg naar dat u in dit lastige parket terecht bent gekomen. Hierdoor heeft u al jaren teveel betaald en dat is, geheel begrijpelijk, ongewenst. Ik wil u informeren dat CanalDigitaal nooit een opzegservice heeft gehad. Dit houdt in dat wij uw abonnementen bij andere providers, zelfs wanneer het Online.nl betreft, niet kunnen en mogen opzeggen. Dit is bijvoorbeeld de reden dat u nooit een bevestiging heeft gehad van de opzegging van uw Online.nl abonnement. Ik begrijp uit uw verhaal dat de opzegging door CanalDigitaal zou worden uitgevoerd, maar dit is dus onmogelijk en zou foutieve informatie betreffen. Dat zou erg schadelijk zijn, echter is het desbetreffende gesprek niet door ons te achterhalen. Het abonnement bij Online.nl is derhalve door blijven lopen, waarbij er maandelijks geld van uw rekening is afgeschreven. Hierin had u op de afschriften kunnen zien dat er teveel geld werd afgeschreven. Het abonnement bij CanalDigitaal loopt op dit moment ook nog door en dit is hetgeen waar wij verantwoordelijk voor zijn. Uw ongewenste abonnement ligt volledig in handen van de klantenservice van Online.nl. Zij bieden u dit product namelijk aan, ook al gebruikt u het niet. Hoe zeer ik uw situatie ook begrijp en me kan inbeelden hoe lastig dit is, kan ik u hierin niet tegemoet komen in de vorm van een compensatie. Dit is iets waar onze collega's van Online.nl zich over zullen moeten buigen. Het is immers hun product. Het spijt me u niet beter te kunnen berichten. Met vriendelijke groeten, Alexander P Webcare CanalDigitaal

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Canaldigitaal

Heeft op 28 mei 2016 om 15:07 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door FBruininge