Klacht: Niet nagekomen afspraken; aansluiting laat lang op zich wachten

op 13 april 2017 over Reggefiber in de categorie Glasvezel

Met ons bedrijf is gekozen voor een nieuw zakenpand in het centrum van het dorp. Vanzelfsprekend hoort hier een internetverbinding bij en vanwege goeie ervaringen is gekozen voor een glasvezelabonnement. Het probleem is wel dat de kabel nog buiten ligt en dus naar binnen gehaald moet worden, waarvoor Reggefiber verantwoordelijk is.

Een afspraak was gemaakt voor de aanleg en dit zou zijn op 29 maart 2017 om 10:00 uur. Mijn collega heeft zijn agenda vrijgehouden om hierbij aanwezig te zijn, maar om 12:00 uur was er nog niemand. Pas om 12:15 á 12:30 uur kwam iemand van Reggefiber opdagen en wat bleek? Hij kan niets doen voor ons, want er moest gegraven worden. Dit was echter al meerdere keren gecommuniceerd aan Reggefiber door mijn collega en ons telecombedrijf. Zonder iets te doen ging de medewerker weg en ons werd te kennen gegeven dat we gebeld zouden worden voor een nieuwe afspraak.

Helaas werden wij niet gebeld, waardoor mijn collega meerdere keren zelf heeft gebeld. Elke keer werd beloofd dat hij terug gebeld zou worden, maar ook dat gebeurde weer niet. Boos en geïrriteerd kreeg mijn collega de juiste persoon te pakken, maar die leek zelf nog meer boos en geïrriteerd te zijn dan mijn collega. 1 mei 2017 was de vroegst mogelijke optie, waarop mijn collega zei dat dit veel te laat is, zeker ook omdat het in maart al aangelegd zou worden. ‘Nou, dan niet, dan boek ik 1 mei toch niet in’, aldus de medewerker van Reggefiber. Geen enkel begrip werd opgebracht, geen enkele moeite werd gedaan om de fout van Reggefiber te herstellen. Naar een concurrent gaan kan uiteraard niet, daar Reggefiber de enige is die het mag aanleggen, maar de handelswijze is gewoon onaanvaardbaar.

De verhuizing naar het nieuwe pand vindt dit weekend plaats, wat als de aanleg gewoon in maart plaatsvond geen enkel probleem was geweest. Nu betrekken we met onze dienstverlening een pand zonder internet en telefonie, terwijl al onze werkdocumenten online staan én tevens het pand als woonhuis zal dienen, dus geen internet, tv en telefonie.

Ook mijn telecombedrijf heeft getracht in contact te treden over vervroeging van de aanleg, maar ook hij kreeg nul op het rekest.

De handelswijze jegens mijn collega alsmede het veel te laat inplannen van het aanleggen van de verbinding is simpelweg acceptabel, zeker omdat is medegedeeld dat het in maart 2017 aangelegd zou worden.

De oplossing is simpel; de aanleg van de glasvezel naar de meterkast dient naar voren te worden geplaatst, daar 1 mei 2017 echt te laat is. Hierdoor komen wij in de knoop met de werkzaamheden, met als gevolg dat onze klanten gedupeerd raken alsmede dat ik het woonhuis nog niet kan betrekken, vanwege een gebrek aan internet, tv en telefonie.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Reggefiber over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Reggefiber in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Reggefiber een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Reggefiber

Heeft op 01 mei 2017 om 16:06 geantwoord

Geachte heer Wevers,

Ik heb zojuist vernomen dat de aansluiting vandaag gerealiseerd is.

Joanne Baan

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . .

Alle klachten die gemeld zijn door JuristWevers