Klacht: niet mogelijk abonnement eerder op zeggen

op 15 juli 2015 over Algemeen Dagblad in de categorie Kranten - Landelijk

Op 22 februari stuurde ik onderstaande brief naar het AD.
Daarop heeft het AD terug gebeld met de vraag wat wij graag wilden.
Mijn heeft daarop aan gegeven dat hij daar even over wilde denken en het AD zou na een paar dagen terug bellen. Dat is tot op heden niet gebeurd.. Omdat ik het lang vond duren heb ik via een contactformulier weer een mail gestuurd naar het AD dat ik nog geen reactie heb gehad op mijn brief.
Omdat ik nog steeds geen reactie heb gehad ben ik vandaag weer gaan bellen.
Ik kreeg meneer ASHRAF aan de lijn. Zijn achternaam weigerde hij te vertellen ook nadat ik hier meerdere malen naar vroeg.

Hij kon me vertellen dat het abonnement 22-05-2016 zou aflopen omdat we een contract hebben gesloten??? (niet ondertekend overigens). Toen ik de eerste keer belde dat ik wilde opzeggen is mij dit nooit medegedeeld.
Ik gaf aan daar niet mee akkoord te gaan. Kort gezegd: het was hun geldig recht. Om een lang verhaal kort te maken: een eindeloze discussie, complete weigering om enigszins te ge moet te komen en ook de leidinggevende kreeg ik niet te bespreken.

Enfin, toen ik op mijn computer eens zocht kwam ik in mijn spamfolder een bevestiging tegen van beëindiging van mijn contract.
Dit is geen manier van omgaan met mensen die 20 jaar trouw klant zijn geweest en vanwege diverse redenen de krant moeten opzeggen.

Eigenlijk ben ik pas tevreden als het abonnement/contract met terugwerkende kracht tot 1 mei 2015 wordt opgezegd.
Dan is er een opzeg periode van ruim 2 maanden in acht genomen.
Ik heb 2 telefoontjes, een brief en een mail moeten schrijven voordat er enigszins wat duidelijk werd.
Het AD spreekt erover dat wij een contract hebben waar wij aan moeten voldoen, ik vind dat het AD eerder contractbreuk heeft gepleegd door niet de juiste bedragen te noemen. Van een weekend naar een lang-weekend abonnement zou voor trouwe lezers hetzelfde kosten. Dat hebben zij niet waar gemaakt.

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Algemeen Dagblad

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Algemeen Dagblad nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Marieke Wulp Smit