Klacht: Niet meer klantgericht

op 23 augustus 2016 over Jumbo in de categorie Supermarkten

Vanaf de opening ben ik al vaste klant bij JUMBO. Veel personeel kende ik nog van Gebroeders de Jong en Super de Boer, dus zo\’n
25 jaar!!!
Sinds de verbouwing merken, zowel veel mensen om mij heen als ikzelf, dat de verbouwing niet ten goede is gekomen van de klantvriendelijkheid! Veel personele wijzigingen, het niet of onjuist oplossen van klachten in de winkel en het niet meer hanteren van de 7 zekerheden!
Ik ben al een aantal keer 4e wachtende in rij geweest, maar omdat ik de meeste mensen goed ken, roep ik dan niet. Laatst heb ik dit wel aangegeven, maar toen moesten er camerabeelden bekeken worden. Kom op zeg, ik ben met zeker €125,- per week wel een vaste klant! Wordt er een hele discussie met mij aangegaan! Het hoofd van de kassa is toen gelijk naar me toe gekomen en zou dit nog oplossen. Na drie keer weer geweest te zijn, heb ik nog niets vernomen.

Ik had afgelopen vrijdag coburgerham gekocht. (alles nu voorverpakt HELAAS). Toen ik deze zaterdag op wilde eten met de meloen van JUMBO was deze helemaal verkleurd en rook vies. De verpakking zat nog dicht en was tot de 28e goed!
Ik ben niet bij de klantenservice gaan staan, omdat hier andere klanten bij stonden. Ik ben naar Erik gelopen en heb hem de verpakkingen laten zien.
Hij gaf me 1 nieuwe verpakking gratis (ik had er 2 gekocht en ook meegenomen! ), maar hij vroeg vervolgens aan mij, of ik na het boodschappen doen direct naar huis ging met dit warme weer! ??? Als ik verse producten heb gekocht op de markt en bij JUMBO gaat dit direct de koelkast in!
En dan ben ik al eerst op de markt geweest!

Laatst had ik een goedkoper product en nam dit me naar JUMBO, waar hetzelfde product duurder stond. Toen kreeg ik te horen, dat deze regel hier niet voor gold. Dit was een eigen merk!
Ik nam elke week bij Jan de goede slager daar 2x twee ons kogelbiefstuk.
Niet goedkoop, maar heerlijk. Al het vlees en vleeswaren komen nu voorverpakt!
Zo jammer!!!!

Elke week kom ik best wel veel melkproducten halen, maar was het zo vaak niet of nog niet geleverd, op en dan kreeg ik geen vervangend product….ja, na weer een discussie!
Ik heb geen zin meer om iedere keer te zeuren en te vragen….ik wil gewoon in een fijne winkel met zeker veel fijn en vriendelijk personeel m\\\’n boodschappen kunnen doen en als er dan iets is (zonder discussie met de klant! ) de vraag/klacht normaal oplossen!

Het oudere personeel (met veel ervaring) wordt vervangen door jonger personeel. Daar zitten ook wel veel goede tussen, maar ook mindere en als vaste klant zijn dit toch je vaste aanspreekpunten.

Tijdens de opleiding aan de Fotovakschool moest ik een reportage maken en ik vroeg, of ik dit bij JUMBO mocht doen, met toestemming van de mensen die op de foto gingen.
Dit was heel leuk om te doen, maar ik heb na bewerking van alle foto\\\’s (waar ik lang aan bezig ben geweest) deze afgegeven aan een van de dames zonder er ook maar iets voor te hebben gekregen. En nu krijg ik te horen dat ik dit ook maar mocht doen! Wat is er met mijn foto\\\’s gebeurd??? Twee weken later ging het filiaal dicht voor verbouwing! Zijn mijn foto\\\’s daarvoor of voor iets anders gebruikt?
Ik had ze alleen in mijn portfolio en heb ze nog laten zien. Verder is hier niets mee gedaan zoals ik beloofd had.

Bij de nieuwe scankassa ging de controle een keer af. Alles moest uit mijn krat en er werd toen in het bijzijn van andere klanten verteld dat ik het plantje niet gescand had. Dat stond als eerste op mijn scan! Voel je je dan als klant voor schut staan!

Hè, dat lucht een beetje op! Maar ik loop hier al te lang mee!
Tot zover mijn verhaal.
Ik ben nu uit noodzaak naar AH gegaan, waar momenteel de zwarte bessen €2,- goedkoper zijn!
Maar hiermee naar JUMBO gaan durf ik niet meer!

Ik hoop dat jullie iets gaan doen aan die 7 zekerheden, want veel mensen om mij heen klagen hier ook over.
Moeten we soms eerst de kleine lettertjes lezen???

Ik hoop hier nog wel iets op te horen via de mail, want in de winkel kom ik nu maar een tijdje niet jammergenoeg!

Vrgr. A.M.Faber
calabatsja-sport@hotmail.com

Ik zou het fijn vinden, als de mensen binnen JUMBO zich aan de 7 voorwaarden houden zonder discussies met een klant aan te gaan! Vele wisselingen van personeel komt de kwaliteit niet ten goede! Verder....graag contact!

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Jumbo

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Jumbo nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Calabatsja2112

6 maanden geleden - Ik hoor de laatste tijd zoveel negatieve ervaringen van andere klanten om mij heen, dat ik hoop dat JUMBO (wat in het begin een hele fijne en klantvriendelijke winkel was) iets met deze klachten zal doen, zodat we weer met veel plezier hier weer onze boodschappen kunnen gaan doen in plaats van bij jullie concurent.

Alle klachten die gemeld zijn door Calabatsja2112