Klacht: Niet mee krijgen product

op 12 augustus 2016 over Jumbo in de categorie Supermarkten

Lekker een paar daagjes op vakantie in Leiden.
Afgelopen dinsdag 2x frisdrank en een blikje Palmbier en wat snacks willen kopen.Aan kassa mocht ik het blikje bier niet kopen omdat mijn kleindochter van 16 jaar naast mij stond.Zij moest zich legitimeren??? Ik ( 58 jaar) wilde dit blikje kopen voor mijn man van 63,dus lijkt mij dat ik dat gewoon kan doen.Kreeg het absoluut niet mee.Vind dit een kwalijke zaak en heb ook duidelijk gezegd dat dit kolder was.Als er dus iemand met een jong iemand aan de kassa staat dan mag je dus geen alcohol kopen…Ben erg voor dat jongeren geen alcohol drinken en ben dus ook met regels eens van de overheid dat onder 18 geen alcohol gekocht mag worden. Maar dat je alsvolwassene dit niet mag kopen omdat een jongere er gewoon bij staat, dat is denk ik niet de bedoeling.Stelde nog voor, als mijn kleindochter dan naar buiten gaat,kan ik het dan afrekenen??? Nee dat kon echt niet want ze wist er nu van,volgens caissière.
Heb toen maar de rest van de boodschappen voldaan en mijn kleindochter buiten laten wachten en wederom de zaak weer een blikje bier gepakt en afgerekend bij een andere kassa… En dit kon toen wel?…… Ben hier erg boos om en wil dit melden,misschien kunt u Jumbo Leiden Stationsweg dit melden. Is dit een normale procedure in uw winkel dan zal ik er nooit meer komen,want dit gaat te ver.Hoop wel op een reactie van u.

Graag contact opnemen met Jumbo Leiden Stationsweg.
En even een reactie terug van u.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Jumbo

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Jumbo nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht C.Mons

1 jaar geleden - Gebeld met Jumbo Leiden en gesproken met filiaalmanager. Manager zegt dat er gehandeld is naar wet. Geen verkoop alcohol - als er een minderjarige bij staat. Zoals in ons geval- oma 58 jaar samen met kleindochter van 16 jaar- die wat versnaperingen en drinken kopen , waaronder EEN blikje bier voor opa.Manager had al een keer een boete gehad en wilde dit niet nogmaals. ik weet genoeg en ga niet meer naar Jumbo voor boodschappen , vindt dit een kromme werkwijze. Als ik eerst mijn kleindochter naar buiten moet sturen als ik alcohol wil afrekenen, dat wordt me te gek.Ik trek mijn conclusies en ga geen boodschappen meer doen bij Jumbo.

Alle klachten die gemeld zijn door C.Mons