Klacht: Niet leveren op gewenste datum

op 12 september 2017 over Montel in de categorie Lederwaren

In april bij Montel een bank besteld voor een best forse prijs. Het was een mooie bank en wij wilden deze graag hebben. Wij hebben netjes de verkoopvoorwaarden doorgenomen en de overeenkomst ook ondertekend en dan ook een aanbetaling gedaan.

Tijdens het verkoopgesprek hebben wij het ook gehad over de inkoopvoorwaarden. Deze waren niets meer dan het leveren op de besproken datum (25 september). Deze exacte datum is destijds al aangegeven en ook als dusdanig genoteerd in het ERP pakket van Montel. Deze datum is zorgvuldig door ons uitgekozen en staat in relatie tot meerdere afspraken met andere leveranciers en dienstverleners. Volgens de verkoper was het geen probleem om op deze datum te leveren, dit was makkelijk in te plannen omdat het zo ver van te voren was en dus ruim op tijd was.

Ik kreeg een mail waarin ik een bezorgdatum moest vastleggen. Dit was het moment dat de alarmbellen gingen rinkelen. Na bellen met de klantenservice is gebleken dat bezorging op deze dag onmogelijk is.

Nu ben ik genoodzaakt om met meerdere partijen te schakelen om hun diensten te verplaatsen naar een later moment. Van sommige dienstverleners weten wij dat er kosten in rekening gebracht zullen worden.

Nu zit ik dus vlak voor mijn bruiloft met een uitstel van de levering en kosten door derden in rekening gebracht.

De bank kost mij nu dus nóg meer doordat Montel zich niet aan de gemaakte overeenkomst houdt.

Ik ben tevreden als Montel de bank op 25 september levert of de annuleringskosten van de andere dienstverlenende partijen volledig compenseert

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Montel over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Montel in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Montel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Montel

Heeft op 27 september 2017 om 13:56 geantwoord

Beste meneer/mevrouw Ramautar,

Bedankt voor uw melding. Wat vervelend om te lezen dat er onduidelijkheid is ontstaan over het levermoment, aangezien hier niets bekend is van een bezorgafspraak op 25 september. Dit is door de verkoper helaas niet genoteerd.

Inmiddels heeft de bezorging plaatsgevonden. Ik ga er in ieder geval voor zorgen dat de volgende afspraak op 16 oktober in de ochtend zal zijn.

Julia
webcare Montèl

Heeft op 28 september 2017 om 13:30 geantwoord

Beste Julia,

Hartelijk bedankt voor de reactie. Echter ben ik nog niet akkoord met de geboden oplossing. De verkoper (Michel van Klaveren - Koendjbiharie) heeft zeer zeker in zijn systeem genoteerd om op de 25e van september te leveren. Dit werd zelfs beaamd na een telefoontje van mij naar het desbetreffende filiaal in Sliedrecht. Telefonisch ben ik ook te woord gestaan door een collega welke inderdaad zei dat dit in hun systeem staat.

De oplossing in deze ligt dus in het vergoeden van de gevolgschade en niet in het inplannen van een service-afspraak in de ochtend van 16 oktober.

Graag zou ik bevestiging van akkoordering en een adres ontvangen waar ik de factuur van de annuleringskosten van het andere bedrijf heen kan sturen.

Alle klachten die gemeld zijn door Aavinash