Klacht: Niet kunnen leveren van wasmachine

op 12 mei 2016 over Dynalogic in de categorie Koeriersbedrijven en post

Via coolblue een wasmachine besteld (Miele). Dit had hetzelfde formaat als ons huidige (niet werkende) wasmachine. Alleen die van Miele is 110kg volgens de bezorgers van Dynalogic (op site van Miele zelf is het 82kg). Door de draaiing van de trap en hoe stijl het was, weigerde ze het te bezorgen. En dit nadat ze het voor de derde keer waren langsgekomen. Eerste keer was ook op dit conclusie gekomen, maar toen hadden we om een onderzoek gevraagd aan Coolblue (daar besteld) en kwamen ze voor de tweede keer langs. Alleen toen konden ze niks doen omdat we een trekschakelaar hadden.

Ik ben pas tevreden als ze een duidelijk rapport/verklaring hebben waarom het niet mogelijk is om het wasmachine naar ons waskamer te brengen. Ze baseren het nu puur op zicht en ervaring.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dynalogic

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Dynalogic nog niet in behandeling is genomen.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Dynalogic in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynalogic een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynalogic

Heeft op 23 mei 2016 om 16:32 geantwoord

Geachte heer Wong,

Uit controle van de gegevens is gebleken dat de wasmachine inderdaad te zwaar was om naar boven te tillen. Dit kwam niet enkel door het gewicht maar door de combinatie van het zware product en de steilte/draaiing van de trap.

Onze koeriers doen altijd hun uiterste best om alles correct en conform werkafspraken af te leveren. Zij mogen zichzelf uiteraard niet in gevaar te brengen en kunnen dus het besluit nemen om het apparaat niet naar boven te tillen.

Op de website van Miele staat inderdaad het gewicht van 82 kilogram, op de website van Coolblue staat het gewicht van 94 kilogram. Bij ons hebben ze de machine gewogen en kwam uit op 105 kilogram, zoals staat aangeven in ons systeem.

Verder zie ik dat Coolblue uw order inmiddels heeft geannuleerd en deze is dan ook retour gezonden.

Ondanks deze vervelende situatie wens ik u toch nog een prettige dag toe!

Met vriendelijke groeten,
Sharon