Klacht: niet besteld / onbedoeld besteld / misleiding

op 28 april 2017 over Luxstyle.nl in de categorie Internetshops - Kleding

Mijn vrouw heeft goederen bij Luxstyle.nl niet besteld / onbedoeld besteld / misleiding.

Ik heb dit per email gemeld en het bedrijf in de gelegenheid gesteld het geleverde pakketje op te halen of mij een antwoord nummer te geven waar ik het naar kan retourneren.

Dit kon niet.

Bedrijf reageert dat ik pakketje kan retourneren op eigen risico.
Dit is niet acceptabel. De fout ligt immers bij de verkopende partij.

Ik vermoede dat het een malafide bedrijf is en heb dan ook foto’s gemaakt toen ik de goederen in de brievenbus van PostNL stopte + tekst op enveloppe retour afzender.

Zoals ik verwachte krijg ik nu een aanmaning + herineringskosten + dreiging met externe incasso.

credit nota.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Luxstyle.nl

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Luxstyle.nl in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Luxstyle.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Luxstyle.nl

Heeft op 29 april 2017 om 02:05 geantwoord

Beste Kuzu,

We vinden het vervelend om te horen dat u een negatieve ervaring met ons heeft gehad.

We vinden het verder jammer om te horen dat het order proces niet geheel duidelijk voor uw echtgenote is geweest en dit een ongemakkelijk gevoel heeft gecreëerd.

Hieronder treft u een samenvatting van het proces wanneer u een bestelling plaatst via een van onze actiepagina\'s.

1. De eerste pagina bevat alle informatie over het product zelf en een formulier waarin u uw persoonlijke gegevens kunt invullen.
2. Zodra u uw naam, adres, postcode en plaats heeft ingevuld en verder gaat door op de knop te drukken, vraagt de site in een nieuw venster naar uw e-mail adres.
3. Het volgende scherm bevat de verschilende aanbiedingen. U kunt kiezen uit verschillende hoeveelheden en de prijs per stuk wordt hier vermeld.
4. Zodra u een keuze heeft gemaakt en op de knop drukt om verder te gaan, zal het systeem bepalen of deze producten nog op voorraad zijn en wat de verzendkosten bedragen.
5. U zult nu een aanbod krijgen voor de hoeveelheid producten die u heeft geselecteerd. De totale prijs, inclusief alle kosten, worden in dit scherm aangegeven. Tevens wordt u gevraagd of u akkoord gaat met de koop- en leveringsvoorwaarden. Als u de prijs en de voorwaarden accepteert, dan kunt u op de knop drukken om verder te gaan.
6. Wanneer u op deze knop heeft gedrukt, zal een bestelling worden aangemaakt. U heeft nu de optie om extra producten toe te voegen aan uw product, maar dit is niet verplicht.
7. U krijgt nu de optie om de betaling vooraf te betalen met Creditcard, iDEAL of PayPal. Hiermee bespaart u de 4,95 euro factuurkosten. Als u niet vooraf betaalt, dan zal de bestelling per factuur voor betaling na levering verstuurd worden.

Uit uw laatste contact met onze klantenservice blijkt dat u het retour afzender heeft gestuurd. Het kan een aantal weken duren voordat we het ontvangen. Zodra de retournering ontvangen en door het warenhuis geaccepteerd is, zal de factuur gecrediteerd worden.

Heeft op 29 april 2017 om 07:58 geantwoord

Oplichters.
Goederen zijn al lang retour gestuurd.
Bedrijf heeft goederen nog niet ontvangen ?dit Gebeurd zeer vaak bij dit bedrijf zie avro opgelicht.

Reactie van de melder van de klacht Kuzu

5 maanden geleden - U meldt dat de klacht is opgelost op uw website ?? Dit is niet correct.

Bericht van Luxstyle.nl

5 maanden geleden - Beste , Zoals in onze eerste bericht wordt aangegeven, kan het een paar weken duren voordat een zending dat per retour afzender is terug gestuurd, aan komt. Bovendien is de retour afzender regeling in principe niet bedoeld voor het terugsturen van geopende poststukken. Het is dus mogelijk dat PostNL deze zending niet verwerkt en terugstuurt naar uw woning of uw lokale postkantoor. De insinuatie van de AVROTROS dat we allerlei zendingen ontvangen en vervolgens aangeven dat we deze niet ontvangen hebben, zijn opruiend. Het is algemeen bekend dat gemiddeld 50% van de bestellingen bij webshops weer retour gaan. Aangezien wij wereldwijd actief zijn, betekent dit dat er dagelijks een groot aantal retourneringen binnenkomen. Dit is niet zo bijzonder zoals de AVROTROS uitzending doet overkomen. We geven van te voren aan wat de risico's zijn van het retour afzender sturen, raden aan om zendingen aangetekend op te sturen en wijzen de klant erop dat het belangrijk is om duidelijk naam, adres en ordernummer te noteren zodat de retournering gekoppeld kan worden aan een bestelling.

Alle klachten die gemeld zijn door Kuzu