Klacht: Niet akkoord met incassokosten

op 05 september 2018 over Vakantieveilingen.nl in de categorie Vakantie Veilingen

Op 5 sept 2018 kreeg ik een incassobrief toegestuurd. Ik ben echter niet akkoord met de incassokosten!

Ik was VakantieVeilingen een bedrag van 15€ verschuldigd nadat ik geboden had op een aanbieding. Door een vergetelheid is het betalen echter uit mijn hoofd gegaan.
Het klopt dus dat ik te laat ben met betalen.

Als ondernemer is VakantieVeilingen echter wettelijk verplicht om een herinnering te sturen die voldoet aan een aantal voorwaarden.
Ik heb GEEN mailtjes nog brief ontvangen!
VakantieVeilingen is dan ook verplicht te bewijzen dat de aanmaning verstuurd is.

Dit zijn werkelijk wanpraktijken! Een fout wil ik gerust toegeven maar men moet wel een beetje serieus blijven!

Ik ga niet akkoord met de incassokosten alvorens ik een bewijs ontvangen heb van de aanmaning die dan ook voldoet aan de wettelijke voorwaarden!

Ik verwacht een antwoord van VakantieVeilingen met hoe ze mijn klacht gaan oplossen.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vakantieveilingen.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vakantieveilingen.nl in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vakantieveilingen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vakantieveilingen.nl

Heeft op 06 september 2018 om 09:52 geantwoord

Beste Katrien,

Wij begrijpen dat het erg vervelend is als je bericht krijgt van het incassobureau.

Wij hebben met je meegekeken en zien dat je een veiling niet op tijd hebt betaald en daardoor het openstaande bedrag naar Intrum Justitia is gestuurd. Vooraf hebben wij je meerdere malen een email gestuurd en 1 sms op het mobielennummer waarmee het profiel is bevestigd, daarnaast zien wij dat je was ingelogd op je VakantieVeilingen profiel voordat de betaling is doorgestuurd, waarin je kon zien dat er nog een betaling openstond.

Helaas kunnen wij in deze kwestie weinig voor je betekenen en dien je het bedrag te voldoen via Intrum.

Zodra wij de betaling van het incassobureau hebben binnengekregen, wordt jouw account gedeblokkeerd. Hou rekening met de geldigheidsduur van het gewonnen arrangement. Zelfs als de geldigheidsduur verlopen is, blijft de betalingsverplichting staan. Als het arrangement nog geldig is kun je de waardebon downloaden in jouw account.

Diana - Webcare VakantieVeilingen

Heeft op 06 september 2018 om 12:30 geantwoord

Dan verwacht ik bewijs van deze mailtjes. Dit is wettelijk zo bepaald.

In afwachting van reactie!

Reactie van de melder van de klacht Katrien84

3 maanden geleden - Dan verwacht ik een bewijs van deze mailtjes! Dit is wettelijk zo bepaald. In afwachting van reactie!

Alle klachten die gemeld zijn door Katrien84