Klacht: Niet afgemeld

op 10 september 2018 over Parkmobile in de categorie Parkeren

Heb op 28 augustus j.l. en parkeeractie gestart om 17:30 en opdezelfde dag gestopt om 19:00 telefonische maar dat is kennelijk niet goed gegaan waardoor hij door is gelopen tot aan de volgende dag 29 augustus 23:59 heb ze bewijs gestuurd van het feit dat ik ze gebeld had waarop ze gewoon weg niet reageren en ik ze nadrukkelijk heb gevraagd om dat bedrag niet af te schrijven hebben ze dat toch gedaan wat moet ik nu doen ?

Dat ze het betreffende bedrag per direct terug storten

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Parkmobile

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Parkmobile in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Parkmobile een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Parkmobile

Heeft op 10 september 2018 om 15:18 geantwoord

Beste heer El Bannani,

Wij vinden het vervelend om te vernemen dat uw parkeeractie op 28 augustus jongstleden in zone 13143 - Amsterdam - Smaragdstraat langer is doorgelopen dan gewenst. Zoals wellicht bij u bekend is innen wij namens de gemeente de parkeerbelasting bij u. Dit houdt, helaas, in dat wij geen parkeeracties- of kosten mogen wijzigen noch annuleren, excuses.

Er is geen storing geweest bij Parkmobile waardoor u niet tijdig uw parkeeractie zou kunnen afmelden op één van de vijf manieren die wij aanbieden. Op het moment dat u via de Parkmobile app uw parkeeractie wenst af te melden dient u te allen tijde te wachten tot u de eindtijd- en het bedrag vermeld ziet staan. Dit is uw bevestiging dat de parkeeractie succesvol is afgemeld. Eer u dit niet ziet is uw parkeeractie niet afgemeld. Als u de Parkmobile app afsluit voordat u het bedrag- en de eindtijd vermeld ziet is uw parkeeractie niet afgemeld en blijft deze actief.

U heeft in uw Parkmobile account jammer genoeg alle herinneringen uitgeschakeld. Hierdoor hebben wij u niet kunnen wijzen op de actieve parkeeractie waardoor wij na het bereiken van de maximale parkeerduur zoals bepaald door de gemeente, eind volgende dag 23:59, de parkeeractie hebben afgemeld in zone 13143 - Amsterdam - Smaragdstraat.

Vanuit Parkmobile willen wij u éénmalig tegemoet komen door de eerste twee uur van de doorgelopen parkeeractie te vergoeden in de vorm van parkeertegoed. De kosten van uw aankomende parkeeractie(s) word verrekend met het parkeertegoed van €6,-. Op uw volgende factuur word het parkeertegoed weergeven. Daar waar wij geen parkeeracties- of kosten kunnen wijzigen noch annuleren zult u in uw parkeerhistorie het volledige bedrag van uw parkeeractie op 28 augustus vermeld zien.

Om een dergelijke situatie in de toekomst te voorkomen hebben wij voor u de gratis push notificaties om het uur ingeschakeld. Let op: wij geven geen aflever garantie daar waar wij afhankelijk zijn van uw internetverbinding voor het succesvol afleveren van de notificaties. Wij raden aan om de push notificaties toe te staan op uw voorbeginscherm.

Wij hopen u voldoende te hebben geïnformeerd. Heeft u nog vragen? U vindt de antwoorden op de meest gestelde vragen op onze website op www.parkmobile.nlhelpdesk. Als het antwoord op uw vraag er niet tussen staat dan helpen wij u graag verder.

Customer Support

Alle klachten die gemeld zijn door Younes29