Klacht: Nexus 5X in bootloop: Waterschade?

op 13 september 2017 over Teleplan in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn Nexus 5X kwam plotseling in een bootloop terecht. Dit is een bekend probleem met de 5X, en is op internet veel over te vinden.

Ik heb de telefoon januari 2015 gekocht bij de MediaMarkt. Ik heb de telefoon (via MediaMarkt) ter reparatie opgestuurd naar Teleplan. Na twee weken is de conclusie van Teleplan: Waterschade.

Teleplan voegt een foto bij waar het water-indicatiestickertje inderdaad voor een gedeelte rood is. Echter is op geen enkel onderdeel of connectie waterschade (roest/corrosie/etc) te zien. Daarnaast ben ik zuinig op de telefoon, en is deze nooit in contact geweest met water.

Het water-indicatiestickertje, waardoor de reparatie niet gedaan kan worden, bevind zich overigens nabij de simkaart, in een opening in de telefoon. Ik kan mij goed voorstellen dat deze na 1.5 jaar verkleurd door bijvoorbeeld vochtige lucht of zweethanden. Slechts dit stickertje is een flinterdun argument voor waterschade.

Gewenste Oplossing:

Teleplan mijn telefoon (binnen garantie) wel repareert of vervangt

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Teleplan over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Teleplan in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Teleplan een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Teleplan

Heeft op 23 september 2017 om 15:23 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte meneer Melching,

De hoeveelheid vocht die er in een toestel naar binnen dringt is niet van toepassing. Waar het om gaat, is dat er vocht in het toestel is gekomen en ook een klein beetje vocht kan klachten in een toestel veroorzaken.

Volgens de indicator is uw toestel door vocht beschadigd, u hebt het bewijs hiervan toegestuurd gekregen maar bent het toch niet eens met de diagnose.
Een verkleurde vochtindicator is voor Teleplan en LG wel genoeg bewijs.
De garantie komt hierdoor te vervallen.

ik kan u niet tegemoet komen in uw gewenste oplossing.

Vriendelijke groet,

Teleplan Communications B.V.

Heeft op 23 september 2017 om 18:01 geantwoord

Teleplan geeft zelf aan dat de verkleuring bij normaal gebruik van het toestel kan optreden, de hoeveelheid vocht maakt immers niet uit. Mijn garantie kan hierdoor dus niet komen te vervallen. Daarom mag ik verwachten dat mijn toestel gewoon binnen de garantie gerepareerd wordt.

Bericht van Teleplan

3 maanden geleden - Geachte meneer Melching, Teleplan heeft nooit aangegeven dat de indicator verkleurt bij normaal gebruik. Een vloeistof indicator verkleurt enkel bij aanraking met vocht. De hoeveelheid vocht maakt inderdaad niet uit, uw garantie is door de verkleuring dus komen te vervallen. Uw toestel zal niet binnen garantie in behandeling genomen worden. Vriendelijke groet, Teleplan Communications B.V.

Alle klachten die gemeld zijn door MarcelMel