Klacht: Na twee keer repararen nog steeds een kapotte telefoon

op 15 september 2016 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Begin juni heb ik mijn telefoon voor het eerst opgestuurd naar Dynafix omdat mijn telefoon uitviel en heel snel leeg liep. Alles ging netjes volgens plan en ik had mijn telefoon gerepareerd na twee dagen weer terug in huis. Na mijn telefoon een paar dagen in gebruik te hebben werden de klachten alleen maar erger. Mijn telefoon viel constant uit en de batterij liep nog sneller leeg. Hier heb ik nog een maand mee rond gelopen tot dat ik het genoeg vond. Ik heb mijn telefoon in juli weer opgestuurd ter reparatie bij Dynafix.

Na een week niets gehoord te hebben heb ik Dynafix maar eens gebeld. Samsung geeft op de site aan 2 werkdagen, maar Dynafix rekent zelf 5 tot 10 werkdagen. Ik moest dus maar wachten. Op mijn mail kreeg ik toen opeens een prijsopgave gestuurd. De reparatie van mijn telefoon viel ineens buiten de garantievoorwaarden en ik moest 422 euro betalen om mijn telefoon te laten maken of 50 euro onderzoekskosten en dan kreeg ik mijn telefoon ongerepareerd terug. Ik heb gelijk met Dynafix gebeld en verteld dat ik het er niet mee eens was, omdat ze bij mijn eerste reparatie met dezelfde klachten het gewoon \\\’gerepareerd\\\’ hadden. Mevrouw aan de telefoon vertelde dat ze het ging doorgeven en ze zouden dan op een reactie van iets moeten wachten.

Na dat ik weer een week niets gehoord had, heb ik weer gebeld. De man aan de telefoon zei dat ik toch echt moest wachten op de reactie. Hier heb ik ook gelijk aangegeven dat ik twee weken daarna op vakantie ging en ik mijn telefoon voor die tijd echt wel terug wilde hebben. Volgens hem zou dat allemaal wel goed komen. Ik zou moeten wachten op een mail. Die mail is alleen nooit gekomen.

Nog maar weer eens gebeld naar Dynafix. Mevrouw aan de telefoon vond het ook lang duren, die ging er uiteindelijk wat spoed achter zetten. Hier nogmaals aangegeven dat ik over 1.5 week op vakantie ging. Mevrouw zou het aangeven. Een week voor dat ik op vakantie ging nogmaals gebeld. Dynafix had de prijsopgave geannuleerd en ze zouden mijn telefoon gaan maken. Hier was ik natuurlijk hartstikke blij mee. Ik had nog hoop dat ik mijn telefoon voor de vakantie terug kreeg.

Helaas was dit niet het geval. Mijn telefoon was al even gerepareerd, maar de dag na dat ik op vakantie ging, kon mijn telefoon pas bezorgd worden. In totaal is mijn telefoon een maand bij Dynafix geweest en heb ik constant gebeld om maar achter de medewerkers aan te zitten en uiteindelijk heeft het niets opgeleverd. Of toch wel!

45 euro kosten over de telefoon rekening en een telefoon die het na twee dagen in gebruik NOG STEEDS NIET DOET!

Ondertussen heb ik gemaild naar Dynafix, maar krijg ik geen reactie en bellen doe ik niet meer aangezien ik al zoveel belkosten heb gemaakt. Ik zou het nou fijn vinden als het eindelijk opgelost wordt!!!

Wanneer mijn telefoon GOED gerepareerd wordt, binnen de garantievoorwaarden. Dus niet dat mijn telefoon na twee dagen weer dezelfde kuren vertoont!! Daarnaast ook dat de telefoonkosten vergoed worden!

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dynafix

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Dynafix nog niet in behandeling is genomen.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

2 maanden geleden - Geachte klant, Bij de door de fabrikant voorgeschreven eindcontrole hebben wij geconstateerd dat uw toestel volledig naar behoren functioneerde. Dat zou betekenen dat de problemen met uw toestel een andere oorzaak kunnen hebben, met deze reden willen wij u de volgende vragen stellen: Maakt u gebruik van een geheugenkaartje in uw toestel? Zo ja, zou u het toestel terug kunnen zetten en tijdelijk testen zonder geheugenkaartje? Mochten hiermee de klachten wegblijven willen wij u aanraden alle foto’s en bestanden van uw kaartje af te halen om het kaartje daarna te formatteren. Bent u om deze klachten te verhelpen al eens voorzien van een nieuwe simkaart? Mocht u al een tijd geen nieuwe simkaart gehad hebben willen wij u vragen een nieuwe simkaart aan te vragen bij de provider, dit zou de klachten wellicht kunnen verhelpen. Heeft u bij ontvangst direct de backup op uw toestel teruggezet? Kan u deze vraag met een ja beantwoorden willen wij u verzoeken het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Zet om te beginnen alleen de basisbenodigdheden terug op uw toestel. De telefoonnummers, Facebook en Whatsapp. Zet de andere applicaties in groepjes van maximaal 4 terug op uw toestel en neem tussen het installeren van de applicaties minstens 24 uur de tijd om uw toestel te testen. Wij stellen u deze vragen omdat dit natuurlijk zaken zijn die wij als reparatiedienst niet kunnen controleren echter zou dit wel de reden kunnen zijn dat het toestel werkend onze dienst verlaat en direct bij het in gebruik nemen weer klachten vertoont. Mochten bovenstaande tips geen resultaat boeken willen wij u vragen uw toestel opnieuw aan te melden voor reparatie. Wij zullen het toestel nogmaals voor u controleren en zullen hierbij ook rekening houden met het gegeven dat uw toestel eerder bij ons binnen is geweest. Betreffende de telefoonkosten; Deze kunnen wij niet vergoeden daar wij via verschillende wegen ( Social media, chat en e-mail ) kosteloos bereikbaar zijn. Bellen is hierin een eigen keus en hiervoor kunnen wij spijtig genoeg de kosten niet dragen. Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u toch nog vragen hebben vernemen wij deze graag van u. Met vriendelijke groet, ^Tamara.

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 28 september 2016 om 09:22 geantwoord

Geachte klant,

Wij hebben na ons bericht niets meer van u mogen vernemen, wij gaan er dan ook van uit dat de klacht afgehandeld is.

Dynafix WeCare Team.

Bericht van Dynafix

2 maanden geleden - Geachte klant, Hartelijk dank voor uw bericht. Als er fouten in de back-up zitten, heeft het toestel langer nodig om deze te herstellen waardoor de accu sneller leeg raakt. Helaas kunnen wij u niet compenseren in de gemaakte kosten. Met vriendelijke groet, Wecare team Dynafix

Bericht van Dynafix

2 maanden geleden - Geachte klant, Dan kunnen wij u op dit punt niet anders aanraden dan het toestel opnieuw in te sturen. We gaan er hierbij vanuit dat de genoemde oplossingsmogelijkheden allen getest zijn. Met vriendelijke groet, Dynafix WeCare Team.

Reactie van de melder van de klacht anaclaudiavanmeeuwen

2 maanden geleden - Beste Dynafix, Mijn klacht gaat meer over het uitvallen van de telefoon dan het snel leeg gaan van de telefoon. Hij valt nog steeds om de haverklap uit. Nu heb ik alles geprobeerd wat jullie zeiden, maar nog steeds geen oplossing! Ik heb absoluut geen vertrouwen meer in Dynafix, na wat er afgelopen maanden is gebeurd. En ook geen excuses over de manier waarop het gegaan is. Wanneer ik mijn telefoon weer naar jullie op stuur ben ik mijn telefoon WEER voor ik weet niet hoe lang kwijt. En krijg ik van jullie WEER een prijsopgave thuis gestuurd. Wat nu?

Bericht van Dynafix

2 maanden geleden - Wij begrijpen dat dit vervelend is maar kunnen dit niet digitaal voor u oplossen. Wij kunnen u niets anders bieden dan het toestel opnieuw in te sturen. Met vriendelijke groet, Dynafix WeCare Team.

Alle klachten die gemeld zijn door anaclaudiavanmeeuwen