Klacht: Na reparatie was mijn wasmachine helemaal gesloopt

op 07 oktober 2017 over De Witgoedcentrale in de categorie Wasmachines

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Almere, 29 september 2017

De Witgoedcentrale
www.witgoedcentrale.nl
085-051 4431

Mijn wasmachine en mijn vaatwasmachine lekte water. Ik heb op internet een reparatie bedrijf gezocht en ik vond vrij makkelijk De Witgoedcentrale. Ik heb het bedrijf geselecteerd omdat ze zelfs op 2e pinksterdag langs kwamen.

Op 5 juni 2017 kwam er een monteur. Deze constateerde dat het manchet van de wasmachine lekte en dat de reparatie nogal ingewikkeld was. De reparatie zou ca. € 300,– gaan kosten. Nou was die wasmachine nog niet zo gek oud en ik was een tijd werkeloos geweest dus ik had weinig centjes. Dus in mijn overweging dacht ik, nou voor 300 euro heb ik geen nieuwe wasmachine. Tevens was het een duurder model destijds. Tevens, als ik had geweigerd, was ik natuurlijk de eerste kosten van €54,– ook al kwijt geweest.

2 weken later komen er twee heren, de één repareert mijn vaatwasmachine, beneden in de keuken en de ander gaat naar boven om de wasmachine te repareren. In eerste instantie bleef ik bij de meneer beneden en toen ik later boven kwam, was de wasmachine ook al bijna klaar.

De meneer vroeg tot mijn verbazing, doet die wasmachine het. Ik zei nog lachend, nou jij hebt ‘m gerepareerd…. Maar het bleek dat de machine het helemaal niet meer deed. Het werd mij direct verweten dat de machine waarschijnlijk al stuk was voordat de reparatie begon. Toen ik meneer 2 erbij riep, wilde hij dat verhaal beamen, maar toen ik zei dat we samen de machine hebben laten draaien om te laten zien waar hij lekte, bond deze meneer in.

Ze hadden nog wel een printplaat liggen en deze zouden ze kosteloos komen inbouwen. Na twee gebeld en wat bleek, er was geen vervangende printplaat. Er moest een nieuwe besteld worden.
Twee weken laten, weer gebeld; printplaat niet meer leverbaar, maar ik kreeg het bedrag van de reparatie teruggestort. Ik moest mijn bankrekeningnummer opgeven. Twee later, heb ik maar weer gebeld hoe het nu zat met de terugbetaling? Ze wisten nog niet hoeveel het was, ik zou teruggebeld worden. 2 dagen later heb ik maar weer gebeld, het was € 180,–. Ik heb hiermee ingestemd, maar er kwam niets. Weer gebeld; nee dat duurt 6 weken, ik zei hoezo 6 weken en het antwoord was; company procedure. Na 6 weken, natuurlijk geen geld op de rekening. Weer gebeld… ze waren mijn bankgegevens kwijt, dus nog maar een keer doorgegeven.

4 weken geleden maar weer eens gebeld; U heeft het volgende week op uw rekening…. En wat denkt u: tot op heden geen cent ontvangen.

Gewenste Oplossing:

Als de beloofde centjes zijn gestort

Reactie van de melder van de klacht Gerritvanspengen

1 week geleden - Na, een boos telefoontje van mijn kant en de vermelding dat ik dit geval had gemeld, kreeg ik een telefoontje. Het geld zou worden betaald, dezelfde dag nog. Dat was dus niet het geval. Bij navraag had er iemand een getalletje vergeten in mijn bankrekeningnummer. Uiteindelijk na een week, heb ik eindelijk mijn centjes ontvangen. Bedankt Witgoedcentrale.

Alle klachten die gemeld zijn door Gerritvanspengen