Klacht: Na afsluiting onterechte afboekingen

op 29 april 2016 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Na twee jaar lid te zijn geweest bij tele2, ben ik in december overgestapt op KPN voor het gebruikersgemak. 14 december is mijn nummer geporteerd naar een de kpn simkaart en was ik dus officieel geen klant meer bij tele2. Normaliter schrijft een bedrijf dan nog de resterende dagen die ik heb voldaan bij tele2 af aan het einde van de maand met een bedankje dat je klant bent geweest. Hier begint de lol: Eind december een factuur van 47,50, waar ik voorheen 37,50 betaalde per maand (kortingsactie gedurende contractsduur). Kon ik nog overzien en missen. Vervolgens in januari, februari en maart nogmaals facturen van 47,50, terwijl ik geen gebruik maak van hun service en in december al ben afgesloten. Begin februari gebeld naar de klantenservice, die konden me niet helpen en verwezen me door naar het klachtenformulier. Ingevuld, 10 dagen later kreeg ik reactie dat ik 63.33 euro vergoed zou krijgen omdat zij fout zaten, getekend de heer Lammert van der Kooij en ene mevrouw Annabel. A: 120 euro te weinig, B: Nooit dit bedrag op mijn rekening gestort gekregen.

Ik bel een maand later, op de dag dat er weer 47,50 wordt afgeschreven: Weer vergoedingsformulier invullen. Nu werd er eind maart 97 euro bijgeschreven, waar dit bedrag op gebaseerd is weet niemand, ook de klantenservice niet. Nu kom ik nog zo’n 100 euro tekort volgens mijn berekeningen. Klantenservice hier natuurlijk weer over gebeld en wéér een vergoedingsformulier in moeten vullen, want ja, helpen kunnen ze je bij de klantenservice van tele2 natuurlijk niet. Tegenbericht (no-reply) gekregen dat er nog 14,74 zou worden bijgeschreven (waarom weet ook niemand).

Dan nu, als klapper op de vuurpijl, belde ik op die dag (1 april, grappig hè) de klantenservice en daar bevestigde de heer Jos de Vos mij per e-mail dat er in dezelfde week nog 112,74 naar mij overgemaakt zou worden. Diezelfde dag belde ineens een mevrouw die over de klachtenafhandeling gaat of alles goed was verlopen en die zei dat bij elk vergoedingsformulier telefonisch contact met de klant wordt opgenomen om tevredenheid te garanderen. Eerste keer dus (na 3 keer invullen). Niks van die 112,74 terug gezien en inmiddels, eind april, de 14,74 bijgeschreven gekregen.

Vandaag de dag wederom met mijn vrienden van de klantenservice gebeld en opnieuw laten bevestigen (ditmaal door de heer Jarno de Vries), dat de 112,74 wordt doorgezet naar de financiële afdeling. Mocht het worden doorgezet, moet ik nog een maand wachten op de 112,74, die inmiddels wel wenselijk is, omdat ze bij tele2 pas uitbetalingen kunnen doen aan het einde van de maand, tegen de factuurdatum (handmatig kan natuurlijk niet).

Nu dus weer in afwachting. Zal zo nog een vergoedingsformulier invullen met het verhaal gekopieerd van de vorige keer, kijken of ze in het bellen naar ontevreden (ex-) klanten net zo consequent zijn als in het niet uitbetalen van te veel gefactureerde kosten.

Ik acht het schappelijk dat je op het moment dat je 2-3 maanden op je geld moet wachten, een fors bedrag van 112 euro, dit bedrijf mij tevreden gaat stellen met een extra vergoeding voor de belachelijk slechte service. Ik ben verder tevreden als iedereen die dit leest en klant is bij tele2, tegen het einde van hun contract overstappen naar een andere provider. Dan moeten jullie er wel voor zorgen dat tele2 je goed afsluit overigens.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Michiel Dröge