Klacht: Na 6 weken telefoon weer ongerepareerd retour…

op 09 juli 2012 over studentmobiel in de categorie Telecomwinkels

In maart 2012 heb ik via studentmobiel een abonnement afgesloten bij Hi icm een leentoestel, een iPhone4. Het abonnement ging eind april in, de telefoon kreeg ik eind maart al, wat op zich leuk is natuurlijk omdat ik sinds maart al gebruik kon maken van WiFi op de telefoon. Mijn huidige sim paste niet in de telefoon omdat het een ander simformaat betrof, maar een maandje later kon ik dan eindelijk ook mn Hi-sim gebruiken.
Toen bleek de speaker defect te zijn. Ik kon dus niet met m’n telefoon bellen, tenzij hij op luidspreker stond op met m’n headset. Ik ben naar een Hi-shop gegaan en zij verwezen mij door naar de directe leverancier. Ik heb dus studentmobiel benaderd met deze defectmelding. Het bleek nu buiten de 7 dagen garantieperiode te vallen, ik had binnen 7 dagen moeten ontdekken dat de telefoon niet goed functioneerde om hem nog retour te kunnen zenden voor een nieuwe. Nu was dat uiteraard niet mogelijk, maar dat terzijde. Ik kon de telefoon opsturen ter reparatie naar Dynafix dit viel dan gewoon binnen de 6 maanden garantieperiode en zou ook kosteloos zijn. Ik heb de telefoon opgestuurd en de dag erna, op 22 mei een mail gekregen dat hij in het reparatiecentrum is ontvangen en dat dit ongeveer 20 dagen zou gaan duren.
Na 30 dagen ben ik maar eens gaan navragen wat er aan de hand was. Uiteindelijk kreeg ik bericht dat Dynafix de telefoon niet kon repareren en dat deze naar de leverancier (apple) teruggestuurd zou worden. Na weer twee weken radiostilte ben ik maar weer eens gaan bellen en toen bleek de telefoon net bij mij thuis bezorgd te zijn. 6 weken na dato. Er zat doodleuk een briefje bij dat het toestel ONgerepareerd retour is gezonden. En hij doet t inderdaad nog steeds niet.
Uiteraard ben ik weer gaan bellen met de vraag hoe het zit. Toen kreeg ik het advies naar Hi te gaan. Ik heb uitgelegd dat ik dat allang gedaan had en dat zij verantwoordelijk zijn voor de levering en dat zij het dan maar met Hi moeten uitzoeken. Dat leek degene van studentmobiel die ik op dat moment sprak ook een heel logisch en goed idee dus dat ging hij doen.
Nu na anderhalve week kreeg ik weer een standaardmail van studentmobiel dat mijn defecte telefoon ter reparatie opgestuurd kan worden naar Dynafix. Toen brak mijn klomp echt. Ik heb aangegeven dat ik mijn telefoon pas inlever als ik een nieuwe heb en dat ik nog een vergoeding verwacht.
Intussen zit ik al bijna 4 maanden met een defecte telefoon, waarvan deze ook al 6 weken niet in mijn bezit is. ik betaal internet dat ik niet kan gebruiken en ook het leenbedrag per maand aan Hi voor het leentoestel. Ik heb intussen al een paar keer aan studentmobiel gevraagd of ik hierin iets tegemoetgekomen kan worden.
Laatste nieuws is dat ik, jawel, € 17,50 vergoeding krijg, maar dat mijn telefoon nog altijd wel ter reparatie opgestuurd moet worden. Maar ik wilniet wéér zo lang zonder telefoon zitten! Ik weet dus echt even niet meer waar ik het zoeken moet. Dit kan toch niet echt de bedoeling zijn?
Het enige wat ik wil is mijn telefoon omruilen voor een nieuwe goed werkende (dat had mijns inziens eind april al gelijk moeten gebeuren) en nu verwacht ik ook wel iets meer vergoeding voor alle ellende dan 17,50. Dat is toch niet zo vreemd?

Vooralsnog zijn er nog geen oplossingen geboden

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door studentmobiel in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat studentmobiel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

studentmobiel

Heeft op 09 juli 2012 om 14:45 geantwoord

Goedemiddag,

Wij vinden het zeer vervelend om te horen dat je telefoon voor een behoorlijke periode is weggeweest en dat het probleem niet is verholpen. Graag zoeken wij dit voor je uit
bij het betreffende reparatiepunt en houden jou hiervan op de hoogte. Verder proberen wij dit zo goed mogelijk voor je op te lossen en nemen spoedig contact met je op.

Aftersales Studentmobiel.nl

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van studentmobiel beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door x10