Klacht: Muizen gif en vogelvoer

Oostdam op 27 april 2020 over Gamma in de categorie Bouwmarkten

Ik sta bij de kassa en zie muizengif of muizen verdelger van “KG”? Staan?
Ik bekijk het product nader en zie dat, doosje niet open gemaakt, op de afbeelding dat voor het muizenprobleem kennelijk zonnebloempitten worden gebruikt. Ik onderzoek de tekst en zie geen specifieke aanduiding dat het middel uitsluitend voor in huis bedoeld is. Nu houden we in Nederland ook muizen en ratten waar we voor een belangrijk deel van af willen en dus zou dit bestrijdingsmiddel ook in de tuin gebruikt kunnen worden.
Ik heb twee verzoeken, één; zet er in de bouwmarkten een bord bij dat het middel uitsluitend voor in huis bedoeld is. En twee verzoek uw leverancierproducent dit in de tekst op te nemen cq aan te passen.
Mijn verzoek onderbouw ik met het argument dat we zuinig moeten zijn op de insecten i.v.m be bestuiving en het behoud van onze leefomgeving.
Ik ben van mening dat ook vogels, met name de zangvogel onder die zorgvuldigheids- en bescherm norm moet vallen. Want ik voorzie dat mensen dit middel ook buiten gaan gebruiken en er een sterfte zal ontstaan onder de kleine vogel.

Ik heb volgens mij met de Gama te doen met een onderneming die het maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) hoog in het vaandel heeft staan en zie door u te nemen voorzorg en maatregelen met vertrouwen tegemoet.
Met vriendelijke groet.

Uiteraard is het zo dat u niet met een ontevreden klant van doen heeft, maar wel met een betrokken klant

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Gamma

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gamma nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Oostdam