Klacht: Monitor gekocht op veilng 1 jaar en 5 maanden na aankoop blijkt deze monitor niet van 2011 te zijn maar van 2007!!!

op 28 maart 2013 over Mycom in de categorie Internetshops - Computers en accessoires

Ik heb op de Mycomveiling op 6-11-2011 een monitor (iiyama 1x 22″ E2202WSV TFT Wide) gekocht.
Nu heeft hij onder in het scherm zwarte vlekken, soms 1 soms 2 en ze veranderen regelmatig van groootte, na hier met Mycom en IIjama over gebeld te hebben, blijkt de fabrieksgarantietermijn van 3 jaar al tijdens aankoop al verlopen te zijn, want het produkt is gefabriceerd medio 2007.
Mycom wil geen enkele service hiervoor geven, noch willen ze mij tegemoet komen, ik moest maar een nieuwe monitor kopen….. volgens de helpdesk

Omruil van de monitor danwel reparatie

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Mycom in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Mycom een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Mycom

Heeft op 08 april 2013 om 09:46 geantwoord

Geachte heer de Ridder,

Ik vind het zeer vervelend om te vernemen dat uw product niet correct en naar wens functioneert. Uw klacht hebben wij dan ook intern besproken en hebben uiteraard onze veilingafdeling hierbij betrokken.

Echter bent u akkoord gegaan met de Veiling voorwaarden die u op onze website kunt lezen. Wij spreken in onze voorwaarden van een garantietermijn van 3 maanden. Na deze 3 maanden kunt u geen aanspraak meer maken op garantie. Tevens betreft het hier geen fabrieksgarantie, maar een vertrouwen in producten vanuit MyCom waardoor u van 3 maanden garantie kunt genieten.

Uw product aangeschaft in 11-2011 is momenteel ver buiten deze 3 maanden, hierdoor heeft MyCom geen wettelijke verplichting omtrent uw gewonnen Veiling.

Wij vinden het zoals eerder aangegeven zeer vervelend maar zullen vanuit onze kant geen verdere actie ondernemen op uw klacht.

Monika Wojtasinska
Active Care
Mycom Nederland

7 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Mycom beoordeeld.

Reactie van de melder van de klacht Rob4005

7 jaren geleden - Waardeloze oplossing en dus niet opgelost. Als je een monitor koopt mag je wel verwachten dat hij enige tijd mee gaat. Mycoms tht is kennelijk 3maanden en daarna zoek het maar uit??? En dat moet de klant vertrouwen geven in Mycom produkten? Was het nou echt te moeilijk om gewoon in de veiling eerlijk te zijn en de fabricage-datum op de veiling te vermelden? Is er daarnaast een reden om op de factuur alleen een ordernummer te vermelden zonder verdere omschrijving? Nu kan ik iiyama niet aan tonen dat dat ordernummmer op een iiyama monitor gaat gekocht bij Mycom. iiyama was namelijk bereid om hem om te ruilen...

Alle klachten die gemeld zijn door Rob4005