Klacht: Mondeling afgesproken koop bedrag niet na gekomen en ontkennen.

op 04 juli 2017 over Praxis in de categorie Bouwmarkten

Op zondag bij de woonboulevard in Arnhem- zuid geweest en hebben een tuin loungeset gezien en wilden deze graag bestellen. Een vriendelijke verkoopmedewerker ging voor ons kijken en nam de bestelling op, maar kwam heel gauw met de mededeling dat het niet meer te verkrijgen is, bij de andere filialen ook niet. Wij vroegen hierna of wij het show model konden kopen met korting en hij ging dit na vragen bij de filiaalmanger of het wel kon. Filiaalmanager kwam naar ons toe en wij gingen dan ook verder onderhandelen met het verkoopbedrag. Omdat de nieuwe waarde €375,- was en op de kussens wat vlekken zat stelde ik een bedrag van €250,- voor. Filiaalmanger gaf aan dat ik voor een bedrag van €300,- wel kon menemen en zeker niet lager, na overleg met mijn man besloten wij om het te kopen. De eerste verkoopmedewerker ging met ons verder doornemen en hebben ook na gevraagd over vervoer mogelijkheden, omdat het 10 min voor de sluitingstijd was hebben wij gezeg dat wij het niet laat gaan maken en dat wij morgen wel terug zouden komen om te betalen. Nogmaals aan de verkoopmedewerker gevraagd of het niet weg zou zijn tot wij morgen kwamen, hij garandeerde ons dat de show model langer blijft staan. Gisteren echter weer bij praxis geweest en er kwam een vrouwelijke medewerker helpen. Nadat wij ons verhaal verteld hebben reageerde ze verbaasd en geïrriteerd en zei dan ook dat dit niet kon en wilde dan ook weten wie dit met ons afgesproken heeft. Medewerker ging verder op kantoor verhaal halen en bleef lang weg, hierna kwam ze terug met de filiaalmanger van gisteren die met ons de koopbedrag heeft afgesproken terug. Filiaalmanger kwam naar ons toe zonder te groeten en zei meteen “mevrouw ik heb €350,- gezegd en niet €300,-” waarop ik zei maar dit heeft u zeker gisteren niet genoemd en uw verkoopmedewerker stond er bij toen u €300,- zei en dit dan ook een paar keer herhaald heeft. Filiaalmanger bleef ontkennen en de andere verkoopmedewerker die ons gisteren zo vriendelijk geholpen heeft stond verbaasd mee te luisteren en kon geen woord uitbrengen omdat hij wist dat wij de waarheid spraken. Wat ik de filiaalmanger zeer kwalijk neem is dat hij niet de waarheid heeft verteld. Ik had liever gezien dat hij toegaf dat hij een fout heeft gemaakt en dat hij de show model niet mocht verkopen, dan had ik alle begrip hiervoor. Fouten maken is menselijk maar elkaar niet serieus nemen en niet de waarheid vertellen is wel erg respectloos.

Verontschuldiging naar mij en zijn verkoopmedewerker toe.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Praxis

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Praxis nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Lounge