Klacht: Misleiding/afzetterij

op 21 juni 2016 over Halfords in de categorie Fietsenwinkel

Ik heb recent een nieuwe fiets gekocht. Vanmiddag voor het eerst een lekke (voor)band. Omdat ik zo’n 12 km. van mijn huis werk, ben ik in de pauze langs Halfords Amstelveen gegaan. Daar vertelde ik dat ik een lekke band had en of zij mij wilden helpen. Dat was oké. Nadat ik mijn fiets had ingeleverd merkte ik nog een keertje op blij te zijn dat zij mijn band zouden plakken. Tegen het einde van de middag kon ik de fiets ophalen: € 18,-!!! Ik verschoot van kleur (ik betaal nooit meer dan € 8,- tot € 10,- bij mijn eigen fietsenmaker). Ik vroeg waarom dit zo duur was. Antwoord: zij hadden er een nieuwe binnenband ingezet. En waarom hadden ze dat niet even met mij overlegd? Er zat nota bene een spiksplinternieuwe band in de fiets. Hun antwoord was tweeledig: A. Ik had zelf gevraagd of zij mij konden helpen, in hun ogen geen expliciet verzoek om enkel de band te plakken (ze vergaten even mijn opmerking dat ik had gezegd blij te zijn met de plakkerij); B. Met enkel plakken konden zij niet garanderen dat de band lekvrij bleef, dus standaard plaatsten zij een nieuwe binnenband. Lekker vertrouwen in eigen vakmanschap! Ik vind dit werkelijk schaamteloos en een misselijke, misleidende manier om geld te verdienen, mede mogelijk omdat daar in de buurt geen concurrentie is. En welke zekerheid heb ik dat er daadwerkelijk een nieuwe binnenband in zit? De reden dat ik dit schrijf is om andere mensen te waarschuwen (een kennis die bij mijn werk woont, was het ook al een keer overkomen). Op deze manier is het gewoon wachten tot ze voor een tweede keer failliet gaan, klanten komen zo echt niet meer terug.

Klanten voor het blok zetten, niet naar behoren informeren, oneigenlijke argumenten gebruiken: met een dergelijke ondernemersattitude verwacht ik helemaal niets van ze. Ik hoop anderen voor deze standaard geldklopperij te waarschuwen.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Halfords over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Ram44