Klacht: Misleiding veel te hoge kosten doorbereken die niet afgenomen zijn!

op 05 september 2018 over Livit in de categorie Zorghulpmiddelen

Livit doet voorkomen alsof steunkousen vergoed worden door de ziektekostenverzekeraar en dat je elk jaar recht hebt op weer 2 nieuwe paren. We vertellen er bewust NIET bij dat je die wel uit je eigen risico moet betalen!! Factuur wordt ondertussen naar je ziektekostenverzekering gestuurd en dan blijkt een half jaar of nog later dat je ze lekker zelf kunt betalen. Vorig jaar consult gehad voor mijn zoon en de vraag over kosten gesteld en dan verstellen ze doodleuk dat het betaald wordt door de basisverzekering. Dit jaar kwam er eerst een brief dat het weer tijd was voor 2 nieuwe paren, dus die brief natuurlijk weggegooid, omdat we ons vorig jaar al foutief voorgelicht voelden. Toen moesten we namelijk 135 euro betalen voor 2 paar inmeetconsult (consultje blijkt dus iets van 45 euro te kosten voor hooguit 5 minuten werk!!).
Aangezien we niet gereageerd hebben op de brief, belden ze nu mijn zoon met de misleidende mededeling dat hij weer recht heeft 2 paar, dus de kousen komen binnen, waarop ik meteen heb geïnformeerd naar de kosten. Ze berekenen dus rust weer 135,- en ook voor het aanmeten, wat helemaal niet gedaan is! Bovendien sturen ze uitsluitend een pakbon, zonder kostenoverzicht dus je kunt ook niets controleren. Want de bijbehorende factuur wordt naar je ziektekostenverzekering gestuurd. en dan volgt over ruim een half jaar weer de factuur van de ziektekostenverzekering dat het toch echt eerst uit je eigen risico betaald moet worden!
Ongelooflijk dat deze manier van werken mogelijk is!
Ik zou teruggebeld worden omdat ik de kousen wil laten ophalen. Er zou teruggebeld worden, maar dat is natuurlijk niet gebeurd!
Gek zeg dat de zorgkosten de spuigaten uitlopen!! Livit maakt misbruik van het systeem door deze manier van werken.

Wanneer ze eerlijk en open communiceren over de werkelijke kosten en of dat eventueel van je eigen risico afgaat. En uiteraard mogen ze uitsluitend kosten doorbereken die ook daadwerkelijk gedaan zijn (zoals het aanmeten)!
Pakket moet worden opgehaald!!

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Livit over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door IngridMvZu