Klacht: Misleiding, Leugens.

op 20 december 2012 over Microsoft in de categorie Software

Ik ben begonnen met een Windows 8 PC, een Windows 8 Laptop en een Windows 8 Phone
met als doelstelling alles makkelijk kunnen beheren en delen ,zoals de reclame doet geloven.

Opzich niet erg om een nieuw account aan te maken, voor een frisse start.

Na de installatie van Windows 8 en de nodige aangeschafte software, begint de ellende!
Het blijkt dat MicroSoft u niet alleen graag Software verkoopt, maar deze ook voor u beheerd.

Gaat het dan mis met een account of wordt deze door Microsoft geblokkeerd etc.
En kunt u opnieuw installeren van uw games/applicaties volledig vergeten!

Stapt u over naar een ander Microsoft account omdat het oude live account, gezien u mail etc, vervangen kan worden door een bijvoorbeeld @upc.nl
is het helemaal gedaan met uw licenties. Deze blijven gewoon aan uw oude account hangen en u kunt deze niet verplaatsen!

Microsoft heeft volledig ONDOORDACHT, alle accounts gemigreerd naar XBOX-Live.
Met als gevolg dat , mocht u de supportdesk bellen, zij u NIET van dienst kunnen zijn. Daar zij geen inzage hebben in uw personalia!
Blijkbaar is dit met de MIGRATIE niet meegenomen in het systeem.
Verzocht wordt dan om uw nieuwe account alsnog te voorzien van Personalia, middels een XBOX !
Mocht u deze niet bezitten, wordt u verzocht er 1 te kopen, of lenen.
Bij het lenen moet u wel rekening houden dat u uw account op een ander zijn XBOX plaatst!
Pas dan is het mogelijk uw account in te zien door de XBOX-Live Support medewerker.

Ik heb dus een dergelijke situatie, 1 account wat een @live.nl als mail adres heeft en een @ziggo.nl account.
Door de Support medewerkers van XBOX-Live is mij duidelijk gemaakt dat er geen enkele mogelijke optie bestaat voor
Windows 8 gebruikers om hun eigen account op fatsoenlijke wijze te beheren.
De GameTag zoals deze genoemd wordt is uniek gemaakt en ook daarin is verwijderen/wijzigen niet mogelijk.
Wat door XBOX-live geadviseerd is, is en XBOX te lenen/kopen om dit aan te passen.

Ik heb inmiddels een XBOX gekocht en kom net zo bedrogen uit als voor die tijd, met mijn Windows 8 PC en Windows 8 Phone!
Je kan dus jouw eigen licentie’s niet verplaatsen naar een ander account!
Er bestaan zogeheten knullige oplossingen met een 3de account maar ook dat is een trieste bedoeling !

Dus wordt je op deze manier verplicht 2 x XBOX Live te kopen per maand om op fatsoenlijke wijze on-line te kunnen komen met de door u of mij gekochte
games en apps.

Daarnaast vraag ik me af of het juridisch wel mag, omdat er op incorrecte wijze wordt omgegaan met eigendommen van licentie houders!
Als ik een spel koop, koop ik de licentie en kan Microsoft mij op geen enkele wijze verbieden dit te verplaatsen naar het account wat ik wil en of installeren op welke PC ik wil !
Voorts is het zo dat zaken nog verder gaan.
Ik koop een telefoon-app voor mijn pas gekochte Windows 8 Telefoon.
Immers zegt de reclame dat alles 1 is en bestanden van mijn PC makkelijk toegankelijk zijn, Helaas het tegenovergestelde is waar en kost geld!
Een gekochte app lijkt mij dan ook gekocht, en niet in bruikleen of anders!
Microsoft denkt daar anders over en is van mening dat je een App maximaal 5 x mag downloaden en dan is het Telefonisch, NA VERANTWOORDING OVER HET WAAROM, misschien
mogelijk de app nog 1 maal beschikbaar te stellen.
Het gaat hier om de 3de partij app, PC Remote, immers wil ik zelf bij mijn bestanden zonder het beheer van Microsoft!
Microsoft voorziet in download mogelijkheden omdat er op alle mogelijke manieren wordt voorkomen een app bij de fabrikant te downloaden.
Dus wordt je door Microsoft verplicht een app via de Micosoft Shop te Downloaden wat opzich niet erg is, maar beperkt jouw aankoop wel
door een maximale 5 x download te verstrekken.
Het is door de fouten in het toestel, dat me dit op deze wijze is overkomen, fouten (BUGS) waardoor een Fabrieks Reset noodzakelijk is geweest.

Hoe kan het zo zijn dat Microsoft voor mij bepaald hoe ik omga met software wat ik officieel heb gekocht !
Is dit niet in strijd met juridische aspecten ? Is hier door koop geen sprake van eigendomsrecht en belemmering ?

Verder is de reclame misleidend, het is zelfs zo dat voor simpele synchronisatie’s van alle apparaten 3de partij software noodzakelijk is
om te verwezelijke wat in de reclame wordt verkondigd, altijd en overal bij uw data kunnen, let wel altijd !
Als de cloudserver (de dienst die Microsoft aanbied) niet werkt of onberijkbaar is, is het altijd verhaal ineens niet zo altijd.
En dan te bedenken de hoge datakosten die het met zich mee brengt om uw bestanden op de beheersite van Microsoft te plaatsen.
Letop !!!! Microsoft beheerd al uw privé data op CloudServer, ook bestanden die u graag Privé wilt houden!!!!!

Mag dit allemaal ?
Is Microsoft gezien de reclame niet verplicht alternatieven te bieden zodat ik 1 op 1 thuis al mijn data altijd van mijn PC naar mijn telefoon plaatsen?
Mag dit wel in het kader van de privacywet ?

Kortom, Microsoft bedonderd de boel flink.
Bellen naar 1ste lijnssupport leverd niets op en een oplossing afdwingen kan je beter uit je hoofd zetten, want dan worden medewerkers boos
en onvriendelijk, ondertussen geniet de consument verder van de frustratie met een 2 x Windows 8 Licentie, een Windows 8 HTC 8X en een XBOX360, van een kleine 1000 euro

Op de Answer site van Microsoft krijg je niet een fatsoenlijk antwoord.
Ik eis een oplossing, en met mij denk ik vele anderen.

Een oplossing die volstaat met alles wat ik genoemd heb

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Microsoft in behandeling genomen

Bericht van Microsoft

6 jaren geleden - Beste heer/mevrouw Bogner, Wij vinden het vervelend om te horen dat u problemen ervaart met de aangegeven producten. Wij hebben dit doorgegeven aan het Xbox team. Zij zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen. MVG, Marc

Reactie van de melder van de klacht bogner

6 jaren geleden - Hallo Marc, Op de eerste plaats bedank voor in ieder geval een reactie. Maar het XBOX team kan niets voor de Windows 8, Windows 8 HTC 8x Phone gebruikers betekenen. Zoals je zult begrijpen laat ik het er niet bij zitten, en ben door gebruik en fouten van het Windows 8 OS op nog veel meer fouten gestuit. De mensen die ik aan de telefoon krijg proberen met man en macht een oplossing te vinden voor inmiddels al mijn problemen, echter lopen ze allemaal tegen de zelfde muur op die Microsoft ook voor Support heeft veroorzaakt. Ik heb geen zin om mijn klacht nu nogmaals te lezen, maar ik zal e.e.a. toch nog even aanvullen! Mochten er dubbele zaken in voorkomen dat is dan zo ! Ik heb 5 tot 10 een terugbel afspraak gemaakt met het XBOX team. Telkens weer wordt geadviseerd een XBOX te lenen of te kopen om mijn probleem met licenties en accounts op te lossen! Ik heb inmiddels die XBOX 360 gekocht en kom net zo bedrogen uit! Microsoft wil persé mijn gekochte licenties beheren met oogmerk winst maken ! Immers moet ik voor beide accounts XBOX live kopen om met de door mij inmiddels gekochte Games/Apps on-line te kunnen komen!. Ik koop software dus ben ik wettelijk eigenaar van de licentie en bepaal ik zelf op welk account ik dat wenst te installeren, verhuizen, verplaatsen, verwijderen ! Microsoft belemmerd mij, mijn persoonlijke eigendommen te verplaatsen of wat dan ook ! Ik vraag me af hoe dit juridisch zit en zal dit na de feestdagen ook eens voorleggen aan specialisten. Daarnaast is het zo dat Windows 8 gebruikers verplicht worden Account en Personalia in te voeren in OUTLOOK, Windows Live Account. Niet dat dit erg is, maar als een account gedwongen XBOX Live naar moet, mag Microsoft wel wat zorgvuldiger gaan met de Migratie, want de XBOX Support medewerkers kunnen het ingevoerde personalia niet zien ! Daarvoor dient de gebruiker een XBOX te bezitten of nogmaals via XBOX Live.com zelf (de reeds ingevoerde personalia) de personalia nogmaals in te voeren. Hoezo knullig ? Dan komt meteen de volgende beperking : De Support medewerker kan GAMETAG'S niet samenvoegen of verplaatsen, dit geld ook voor mensen met een gekochte XBOX 360, dus de omschrijving die Microsoft op internet heeft staan klopt van geen kant ! Dan moet de gebruiker, omdat het hier een gebrekkig systeem betreft, een knullige methode gaan gebruiken met een 3de mail adres. De uitkomst laat zich al raden ! Deze knullige methode werkt dus ook niet ! Puur omdat Microsoft alles wil blijven beheren, ook licenties van gebruikers. Dit brengt mij meteen bij mijn volgende constatering ! Apps kopen kan alleen via de Microsoft Store, alleen als je gedwongen 5 x een Fabriek's Reset op je telefoon moet uitvoeren omdat de Windows 8 Software niet naar behoren werkt, is het gedaan met downloaden van de door de consument gekochte applicatie. Je mag een app kopen en volgens Microsoft maar 5 x downloaden, dan mag je je verantwoorden waarom jij jou gekochte app nogmaals wil downloaden. Ik bedoel is dit niet te schofterig voor woorden ??? Of, Microsoft bied opties om Apps bij de maker te downloaden, of, zet gratis en gekochte apps op onbeprekt download ! Ook met deze manier van doen en laten vraag ik me af hoe dat juridisch zit, en ben ik van plan ook dit te laten uitzoeken. Het laatste probleem voor dit moment is het beleid van Microsoft met betrekking tot het verplicht vergaren van Privé data wat alleen via Microsoft Cloud kan worden gedeeld met andere apparaten. Als consument wordt je dus verplicht Privé zaken te uploaden alvorens je deze op een ander Windows 8 apparaat kan gebruiken. Met de hackers die al meermalen bewezen hebben dat systemen niet deugdelijk beveiligd zijn vraag ik me af hoe ook dit juridisch zit. Microsoft beheerd/backuped data van consumenten wat tot de categorie Privé hoort en gaat volgens mij de wetgeving voorbij, als je dan support belt, hoor je dat er wel mogelijkheden zijn, Privé data Lokaal te verplaatsen etc, maar alleen via 3th Party apps die ook weer gekocht dienen te worden ! Met andere woorden alles is 1 is een groot leugen! Dus de XBOX support desk te laten bellen heeft geen zin ! Dit is een 3de lijns / management probleem wat zeker flinke aandacht verdient ! Daarnaast denk ik dat Microsoft ook structureel moet gaan kijken naar de uitrol mbt migraties van database gevoelige informatie, zodat het eigen support beter consumenten kan helpen. Ik wil graag zelf beschikken over het beheer van mijn gekochte licentie's, Apps en overige zaken zonder bemoeizucht van MicroSoft! En het lijkt me duidelijk dat er een structurele oplossing moet komen voor het alles is 1 verhaal, zonder dat mensen verplicht worden Privé zaken met MicroSoft te delen en op hoge kosten worden gejaagd !

Reactie van de melder van de klacht bogner

6 jaren geleden - Inmiddels nog geen donder opgeschoten met die hele verhaal. Microsoft geeft aan contact op te nemen, maar net zoals bij de rommel die ze verkopen werkt blijkbaar het systeem van XBOX-Live en support ook niet zoals het hoort. Kortom .. de beschrijving van mijn probleem is niet opgelost, de vraag is wordt het ooit opgelost ? of gaan we verder met het oplichten van consumenten ? Mijn advies: koop geen Windows 8 Phone om met jouw Windows 8 PC data te sharen! Blijf bij android of iphone die lui snappen in ieder geval wat een deugdelijk systeem moet zijn en liegen niet! Koop geen Microsoft games, je MOET je licentie koppelen aan een account, mocht je ooit om wat voorn rede overstappen naar een nieuw account, kan je je gekochte games weggooien, Microsoft gaat je hier echt niet helpen! En koop geen apps voor Windows 8 of WP8, want na 5 x downloaden mag je ter verantwoording Microsoft bellen waar je de moed vandaan haalt de door jouw gekochte app meer dan 5 x te downloaden! En op de microsoft community hoef je al helemaal niet te rekenen op een antwoord, verspilde tijd en moeite Microsoft heeft geen klachten afhandeling dat kan je ook vergeten. LET OP !!! Office 365, een betaalde dienst voor het verlenen van jouw data aan microsoft! Je zet dus gewoon tegen betaling JOUW Privé data op de Microsoft Server .. Men is al druk aan het uitoefenen op MicroSoft aangaande de Skype Data, Hoe gaat Microsoft hier mee om ??? Is alles wel veilig ? Het gaat wel om jouw data wat een ander niets aan gaat. Bizar !

Reactie van de melder van de klacht bogner

5 jaren geleden - contact opnemen is wel echt 1 van de beste kut excuses die Microsoft gebruikt ?? Of had je een andere optie van verwoording ? Vind ik

Alle klachten die gemeld zijn door bogner