Klacht: Misleiding

op 23 juli 2017 over Vacansoleil in de categorie Reizen Algemeen

Gister na twee reisdagen aangekomen in het mooie de Cote d’Azur. Ten minste dat staat daar dan net als een mooie beschrijving met daarna een ontkrachting (meestal).. maar wat mag je verwachten van ‘meestal’ en ‘het kan iets anders zijn’ is twee vierkante meter hout een houten terras? En is een zitbank een bed, is 1.40 een twee persoonsbed? En zo nog wat, welke verwachting word geschept? Volgens mij word er bij een vakantie in ieder geval rust geboekt, een fatsoenlijk bed en je moet kunnen binnen komen zonder je nek te breken en ik verwacht dat het idee wat geschetst word ook gehandhaafd word en dat bij ontevredenheid er iets gedaan word zeker na wanneer er 5 sterren staan en men 2000 euro durft te vragen. Geen, we hebben wat, gedumpt en pik het maar, wat kun je?

Slapen;
We hebben niet kunnen slapen door gebrek aan ruimte, toen warmte, na het open van de ramen zonder horren, toen de vliegen op de twijfelaar van 1.40 die verkocht wordt als 2-persoons, lekker kleven en wakker worden.. of een oma van 86 op een kinderbed en mijn moeder op de bank met bijna 5 sterren. Ik vraag me af wat 1,2,3 sterren heeft. Met oma die hartkloppingen kreeg van de warmte.. ik hoop dat ze het overleefd. werd de koelte beloond door jeuk van de mosquito’s en ik hoop niet te veel virussen. Ik slaap nog beter bij de 20.000 chicanes die je bij de dag vergezellen.

De caravan;
De deuren klemmen of kunnen niet goed op slot. Het geeft telkens lawaai en gedoe. Geen horren dus. De inventaris ligt er niet, ook niet een mapje zoals Vacansoleil dat normaal heeft. De inventaris die ik ken is er ook niet, geen ketel of waterkoker, geen schaaf of flesopener, geen emmer… geen parasol en geen verstelbare stoel zoals beloofd, niet eens zes stoelen, maar ook geen ligbedden die er altijd waren. Ook geen terras bij de caravan zoals we gewent zijn. Wel een paar planken hout direct op het gras, waar niet eens alle stoelen zouden kunnen staan. Mijn oma kan de caravan niet eens zelfstandig in en uit omdat de hoogteverschillen zonder leuning ook nog, niet te doen zijn. De wc loopt door en de lamp op de slaapkamer word bij nacht een disco flikkerlamp. Aan uit, aan uit, ‘zonder’ de stroomverbinding. De luxeflex viel eraf bij aanraking, gelukkig kon ik hem maken. De lades leken goor door de beschadigingen,

maar eerlijkheidshalve gebied me te zeggen dat het redelijk schoon is en de medewerkers van homair aardig maar bij onmachtige waren. Ze spraken ook geen Nederlands, waarbij ik zelf met gebrekkig Frans en Engels mij verstaanbaar moest maken en uiteindelijk meer kosten moest maken met internet, bellen, laat staan de stress naar twee dagen. En tot overmaat van ramp zijn ze op zondag gesloten, waren we gedwongen in het dure toeristentarief spullen te kopen als een parasol enz. En kan ik niemand bellen en ergeren we ons aan het zien en horen van de trein die regelmatig langs, maar zo n beetje door de camping doorloopt. De zandbak met net moet vast de vijfde ster geven, want ik zie niet hoe Vacansoleil dit kan verkopen zonder host, zonder afspraken. En de wil om te willen omboeken zonder mij nog meer op kosten te jagen door annuleringskosten en bijbetalen, het voelt als oplichting, na alles wat ik zei over mijn angst voor de gevolgen voor mijn oma. Ik heb aangegeven. Dat ik ze verantwoordelijk zou houden als er ook maar wat gebeurd door dit gebrekkige gedoe, terwijl ze anders kunnen. Zonder schaamte doen ze dit. Je ziet en hoort medewerkers reageren zonder zichzelf daarbij goed te voelen. De oorlog als puber meegemaakt en dan dit, ze kan vallen van de trap of van het kinderbed afvallen en met mijn oma en overgrootmoeder pasten ze niet beide op het zogenaamde 2-persoonsbed. Dus moesten de pubers naast een oma en ik moet op de bank, fijne vakantie. Een tent was beter m.u.v. Het ontbreken van een toilet.. die koelt af. Nu zitten en kijkend naar de onderkant van de caravans zijn die zelfs niet eens afgewerkt is met een doek of iets. Met de 7 borden en 5 glazen steakknifes en een verzameling van goed moeten we het er maar voor doen.

Niet echt een aanrader!! Al helemaal niet voor pubers, de animatie .. voor pubers is hier niets. Je kunt niet eens fatsoenlijk uit eten vinden wij..

Contact met Vacansoleil, gaven ze aan dat men kon afwijken van de plattegrond, dan denk ik .. een andere indeling of andere materialen, maar dan denk ik niet dat de ‘topper’ zoals ze de Bali caravan omschrijven ze bedden weglaten of een heel terras of materialen. En de host zoals omschreven staat in de reispapieren, te bereiken voor problemen is in haar geheel afwezig, de hele naam van de reisorganisatie waar ik geboekt heb zie ik nergens, ze zijn duidelijk ‘niet thuis’. Na de chat met de expert was er een ander trapje beloofd en kon ze verder niet voor me betekenen omdat er staat dat het kan afwijken.. ik hoop dat de afwijking niet betekend dat het een andere locatie is geworden in Drenthe.

Ik voel me bedrogen en mijn vakantie is niet wat ik verwacht voor het geld, bijna 2000 euro voor de caravan en de tol en benzine hadden we all inclusieve kunnen zitten, maar we wilden kamperen.

In deze tijd te horen dat ze gesloten zijn of zeggen we kunnen niets is onvoorstelbaar

Om te beginnen een plek die mij het gevoel van 5 sterren geeft, in ieder geval 5 bedden en of horren of een airo (zelfs een tent heeft horren). Het moet veilig zijn.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vacansoleil

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vacansoleil nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Jelle bakker