Klacht: Misleiding

op 29 januari 2014 over Lecturama in de categorie Magazines

Afgelopen week ben ik enkele keren door een onbekend nummer gebeld, Lecturama(nooit van gehoord). Aangezien ik aan het werk was had ik weinig tijd. Mijn vriendin zou aan een enquete hebben meegedaan(lees identieke verhalen hier) en had een prijs gewonnen. Ik heb de dame aangehoord en kon kiezen uit voor mij nogal treurige pakketten(cursus breien, haken, creatief met kralen, een serie afleveringen van Suske en Wiske en weet ik nog wat voor een afgrijselijke pakketten. Maar 1 pakket, fotografie, sprak me dan nog wel aan. Het was tenslotte gratis(tot dat moment). Vervolgens moest ik mijn gegevens geven. Daarna kreeg ik te horen dat er wel € 6,70 verzendkosten in rekening gebracht zouden worden. Daar kon ik nog mee leven.
Vervolgens werd het bandje gestart om de overeenkomst vast te leggen. Op een aantal vragen had ik ‘ja’ geantwoord tot de dame begon over vervolgzendingen welke ik indien het niet beviel terug kon sturen. Daarna zouden er nog meer zendingen volgen. Ik heb direct door de opname geroepen dat ze direct
moest stoppen met de opname en ik GEEN overeenkomst wilde aangaan. Het verhaal van ‘u heeft een prijs gewonnen’ in vergelijking met hetgeen opgenomen wordt strookt niet met elkaar. Oplichting om abonnees te winnen. Ook ik sta net als vele andere in het Bel-me-niet-register. Als ik mij niet vergis kan een bedrijf beboet worden als het aan het register voorbij gaat, mede gezien de misleiding.

@ Lecturama: ga wat nuttigs doen en probeer op een legale manier abonnees te werven. Triest bedrijf. Ik wens nooit meer gebeld te worden met jullie breicursussen. Ik ben 31!

Nooit meer gebeld worden en stoppen met mensen stalken die überhaupt nooit een enquete hebben ingevuld!

Bericht van Lecturama

3 jaren geleden - Geachte heer van Huet, Wij zullen uw telefoonummer laten blokkeren. U zult dus niet meer door Lecturama gebeld worden. Met vriendelijke groet, Uitgeverij Lecturama

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Lecturama in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lecturama een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lecturama

Heeft op 10 februari 2014 om 19:07 geantwoord

Geachte heer van Huet,

Uitgeverij Lecturama

Alle klachten die gemeld zijn door evhuet