Klacht: Misleidende last minute prijs

op 21 april 2017 over Neckermann Reizen in de categorie Online Reisbureaus

Dit zonet gechat, geen oplossing.
08:39Visitor
Dag Gwenda, mijn chatberichten worden steeds gestopt. Ik hoop dat het nu wel lukt. Als ik de last minute naar Brac, Kroatië wil boeken a €127 pp vertrek 29 april dan kom ik op een totaal van €921. Dat vind ik een zeer hoog totaal voor een prijs van €127 pp. Hoe kan dat? Het betref 2 volw en 2 kinderen vertrek 29 april.

Ik wil deze reis voor de aangeboden prijs en een extra korting ivm de misleidende prijzen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Neckermann Reizen over deze klacht.

Bericht van Neckermann Reizen

3 maanden geleden - Geachte mevrouw Dekker, Dank voor uw bericht. Wij kunnen u als volgt informeren. Neckermann en Vrij Uit hanteren flexibele dagprijzen. Dat betekent dat de meest actuele prijs in de online boekingssystemen is te vinden, inclusief de kortingen die op dat moment van toepassing zijn. Deze Flexprijzen kunnen variëren per dag, afhankelijk van de tarieven van de airlines en hotelprijzen. De stap is mede ingegeven door de huidige situatie in de branche, waarbij hoteliers met prijsverlagingen komen omdat zij hun kamers niet vol krijgen. De prijzen in het eerste overzicht zijn indicatieprijzen, waar u snel kunt screenen wat voordelige en minder voordelige vertrekdagen zijn. Voor de definitieve reissom dient u te klikken op "Bereken totaalprijs", zodat ook de eventuele kortingen of toeslagen worden meegenomen in de reissom. De reissom wordt altijd op basis van de meest actuele prijs berekend, welke op het moment van boeken op onze website is gepubliceerd. Bovenstaande wordt ook op onze website aangegeven. Wij zullen uw klacht doorgeven aan de desbetreffende afdeling. Zij zullen u van een reactie voorzien. Wij gaan er van uit u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groeten, Neckermann Reizen

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Neckermann Reizen in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht LLdd

3 maanden geleden - dag, u biedt de reis aan voor €127 pp, voor 4 personen is dat €508 plus reserveringskosten en Sgr maakt €535.50 dat is €386 minder dan de €921.50 waar ik op uitkom als ik de reis wil aanklik op €127pp. Dat is een behoorlijk verschil en erg misleidend. Dat is in geen verhouding. U kunt dan beter überhaupt geen prijzen laten zien, want deze hebben niets te maken met werkelijke prijs. Bovenstaand is een standaard bericht die ik ook al van jullie via de chat heb gehad. Zonet heb ik gebeld over deze reis en werd mij verteld dat deze reis niet met vlucht aangeboden werd, terwijl ik dat toch echt voor me had op de website, vervolgens werd de verbinding verbroken en ben ik tot op heden niet teruggebeld (ik heb een openbaar telnr). Graag hoor ik van u.

Reactie van de melder van de klacht LLdd

3 maanden geleden - €921.50 min de SGR en reserveringskosten komt op €894, dat gedeeld door 4 maakt €223.5 pp. Dat is bijna €100 pp duurder dan de €127 waarmee jullie adverteren en wat vervolgens na doorklikken ook in jullie prijstabel staat bij 29 april.

Bericht van Neckermann Reizen

3 maanden geleden - Geachte mevrouw Dekker, Dank voor uw bericht. Het spijt ons zeer dat de verbinding werd verbroken. We hebben uw reactie doorgezet naar de desbetreffende afdeling. Zij zullen u van een reactie voorzien. Met vriendelijke groeten, Neckermann Reizen.

Bericht van Neckermann Reizen

3 maanden geleden - Geachte mevrouw Dekker, Graag vernemen wij naar welke accommodatie u heeft gekeken op Brac. Op onze website worden nu geen reizen meer vanaf 29 april aangeboden. Wij kunnen dan wellicht nog nagaan waar het prijsverschil vandaan komt. Wij horen graag van u. Met vriendelijke groet, Neckermann Reizen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Neckermann Reizen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Neckermann Reizen

Heeft op 27 april 2017 om 03:18 geantwoord

Geachte mevrouw Dekker,

Wij hebben helaas geen reactie meer van u mogen ontvangen op onze eerder bericht van 24 april j.l. betreffende uw klacht over misleidende prijzen, waarin wij navraag deden welke accommodatie het betreft.
Mocht u nog vragen hebben dan kunt u opnieuw contact met ons opnemen. Wij sluiten hierbij de klacht op Klacht.NL.

Neckermann Reizen

Heeft op 27 april 2017 om 09:01 geantwoord

Dag,

Ik heb een printscreen van de aaageboden reis. Waar kan ik die naartoe sturen? Het betreft Smartline Beach Village in Kroatië op Brac, Supetar. Graag had ik deze reis geboekt voor het voorgestelde bedrag en niet uiteindelijk bijna 2x zoveel moeten betalen.

Bericht van Neckermann Reizen

3 maanden geleden - Geachte mevrouw Dekker, U mag de printscreen sturen naar servicedesk@neckermann.nl, zij zullen je verzoek in behandeling nemen. Met vriendelijke groet, Neckermann Reizen

3 maanden geleden -

Reactie van de melder van de klacht LLdd

3 maanden geleden - dag, vorige week heb ik een printscreen verstuurd, hierop is door jullie gereageerd. Het verhaal was dat het een indicatieprijs was. Nogmaals een indicatieprijs van bijna 2x zoveel is geen indicatieprijs. graag hoor ik van jullie.

Alle klachten die gemeld zijn door LLdd