Klacht: misleidende bevestigingsmail

op 27 juni 2016 over Ryanair in de categorie Vliegmaatschappij

Op 16 juni heb ik twee tickets geboekt bij Ryanair voor een 5 daagse minivakantie naar Ibiza met mijn dochter. Op 16 juni 14.40 uur kreeg ik een bevestigingsmail met reserveringsnummer én betalingsbewijs dat het bedrag € 293,96 via ideal was afgeschreven.(zie bijlage)
De avond voor vetrek wil ik inchecken. Op geen enkele manier kan ik onze tickets terugvinden. De volgend ochtend om 7 uur gebeld naar de helpdesk. De man zegt dat de betaling nooit heeft plaatsgevonden…Ik had dat nog niet gecheckt, maar zag dat er idd bij de bank niets was afgeschreven….De helpdesk meneer kan niets voor mij doen.
Ik krijg het advies om twee nieuwe tickets te boeken. Gelukkig waren er nog plaatsen op dezelfde vlucht, echter het prijsverschil tussen boeken op 16 juni en op de dag van vertrek 21 juni was €395,52!
Ik had geen andere keus aangezien we ook al reserveringskosten betaalt hadden aan verblijf en huurauto.
De verwarring is ontstaan doordat Ryanair mij de bevestigingsmail met reserveringsnummer en betalingsbevestiging heeft gestuurd. Ze hadden een mail moeten sturen waarin stond dat de reservering niet goed is gegaan omdat de betaling mislukt was!

Ik ben tevreden wanneer Ryanair het verschil aan mij terug betaald
Tickets op 16 juni: € 293.96
Tickets op 21 juni: € 689,84
verschil: € 395,52

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ryanair

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ryanair nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door lucia.pastoor