Klacht: Misleidend kavel van exclusive cars en oldtimers – Mustang is niet keuringklaar en zware restauratiekosten

op 14 september 2018 over Troostwijk Veilingen in de categorie Veilingen

Op de avond van 19 okt 2017 neem ik kennis van een kavel getiteld Exclusive auto’s en oldtimers veilinglocatie classic cars bij Troostwijk veilingen. De kijkdag was op 20 okt 2017. Het was mij onmogelijk om naar de kijkdag te begeven vanuit België, geen tijd om een garagist te contacteren om te gaan kijken. Ik heb troostwijk veilingen ter goede trouwen genomen door hun internationale kennis en kunde, wat later blijkt m’n fout te zijn. Ik heb op 24 okt 2017 geboden op een mustang ford om m’n droom waar te maken. Geleverd door hun transportbedrijf, blijkt dat de motor niet start en niet rijdt! De chauffeur verklaart dat vóór lading de wagen zo werd afgegeven. Troostwijk beweert dat de verkoper, oldtimer garagist, al rijdende naar veilinglocatie is komen afgeven?? Na inspectie zal blijken dat een hele lijst aan gebreken zijn en de wagen niet rijklaar is. 1 vb op een veilingfoto ziet men de rechtervoorband intact…. maar aan de linkerzijde is er een lekblaas, de band is versleten en levensgevaarlijk! De onderkant is volledig eraan tot de steunassen. Allemaal mooie foto’s maar geen foto van het boorddocument waarin staat dat het een salvage car betreft.
Na meerdere telefoons en mailing naar Troostwijk, krijg ik geen gehoor of oplossing. Ik heb een aangetekend schrijven voldaan op 9 11 17, geen respons.
Ik heb advies gevraagd aan ECC België die via Ecc Nederland een schrijven heeft gedaan op 14 dec 17 naar Troostwijk. Door dit schrijven heb ik voor 1ste keer een mailing van Troostwijk mogen ontvangen.
Het is m’n fout dat ik moest komen kijken, u dient de accu, motor en benzine na te zien, het goed is geleverd en wij kunnen niets meer achterhalen?! Bemiddelen wordt niet verder gezet want geen medewerking van Troostwijk.
Morgen, neem ik deel aan een tv opname voor m’n case te vertellen en om advies in te winnen. Ik zal ook aankaarten dat online veiling consumenten verwarren en misleiden.

Ik heb een gevoel dat mij onrecht is aangedaan door misleidende informatie, verborgen gebreken en een niet rijdende wagen te leveren. Ik heb ze ten goede trouwen genomen en als koper beweren ze dat er geen enkele recht of bescherming.
Om reden van misleiding en tal van gebreken die een hoge restauratie bugdet zal eisen van min. 10.000 euro, wens ik gelijk te krijgen om de koop te annuleren of schadevergoeding te krijgen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Troostwijk Veilingen over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door RaphaelDeCoster