Klacht: Miserabele organisatie.

op 05 september 2016 over Simplon Jongerenhotel in de categorie Hotels

Gisteren was ik aan de balie bij Youthhostel Simplon en werd geweigerd. De reden werd niet doorgegeven. Dit was dus zondagavond. Het is zeer waarschijnlijk dat de reden hiervoor was: een discussie met de bazin van dit hostel. Ik heb mij natuurlijk juridisch laten voorlichten hieromtrent. Op deze manier met klanten om gaan – en zeker omdat ik de afgelopen weken een goede klant was – mag niet en is voor de reputatie van dit hostel niet bevorderlijk. Ik heb in de discussie met deze bazin het gesprek proberen door te voeren naar de kern van mijn vraag, maar meermaals werd het antwoord ontweken. Met een medewerkster gebeurde hetzelfde op dat moment. De behandeling was ronduit hautin te noemen.

– Toen een van de medewerkster van dit hotel mij zei dat ze de aankomende week vol zaten omdat de week erop een KEIweek met studenten zou zijn, had het toeval me de dag ervoor een handje geholpen, omdat een andere medewerker zei dat er wel kamers vrij zouden zijn. Een andere keer waren ze zogezegd ook vol, totdat ik achterna geroepen werd door 1 van de aardige medewerksters die daar ook werken en meldde dat er nog een bed vrij was op kamer D.

– Een paar weken geleden is daar een jongen weg gestuurd die dreigde met wapenbezit. Toen ik bezorgd een aantal dagen erna vroeg aan een andere medewerker hoe dat is afgelopen, wisten zeker 2 mensen hier niks vanaf, m.a.w. die jongen kon gewoon het hotel binnenlopen zonder herkend te worden. Toen ik een van de medewerkers zei, dat de wereld steeds gekker werd en mijn angsten niet ongegrond waren, werd dat weggewuifd on de zin van ‘ach er gebeurt zoveel in de wereld’. De slaapzalen hebben geen slot. Iedereen kan daar dus binnenlopen. Dit is niet bepaald veilig.

– Als je de directrice kritische vragen stelt, krijg je dus een nul op het rekest, zoals gezegd. Dat had een voorgeschiedenis en die zat zo: ik kwam eens laat binnen en vroeg de medewerkster (aardige dame) of ik de dag erop zou kunnen betalen. Met veel moeite en goodwill kon dat. Dit had ermee te maken dat ik in de weken ervoor al veel geboekt had.

– Toen ik een paar dagen geleden belde voor de grote slaapzaal (goedkoopst), kreeg ik uiteindelijk, bij aankomst, een andere zaal toegewezen en die wordt dan ook in rekening gebracht.

– Op het internet staat op de promo-advertenties een bedrag van 40/ 62 Euro terwijl je daar op de slaapzaal al voor 17,50 Euro kunt overnachten. Dit is enigszins misleidend.

– Het betalingssysteem daar is dubieus te noemen. B.v. beddengoed werd in eerste instantie de eerste weken steeds in rekening gebracht totdat bleek dat dit niet steeds hoeft. Wij hebben dus ettelijke keren teveel betaald. Maar te zien aan kasverschillen en papiertjes die zoek raken plus de rest van het organisatorische stuk, hapert er van alles aan dit hostel dat een 8 kreeg van hotels.nl. Ik heb ze alleen gezegd dat dat aan de Belastingdienst is dit uit te zoeken.

– Als ik een reservering heb gedaan en er komt vlak erna een boeking via internet binnen via booking.com, gaat die voor. M.a.w. de klant die aan de balie is, wordt dan af geserveerd.

– De Algemene Voorwaarden zijn niet duidelijk aangegeven: noch op de website, noch op de bonnetjes of op de balie. Volgens de jurist horen die niet met een vergrootglas gezocht te worden.

– En ze vroegen onlangs, toen ik daar alleen binnenkwam eens naar mijn legitimatie (kopie) terwijl dat helemaal niet mag. https://www.missethoreca.nl/hotel/nieuws/2015/2/zwarte-lijst-hotelgasten-en-personeel-actief-101190450

Zwarte lijst hotelgasten en personeel actief – missethoreca.nl

www.missethoreca.nl

Na een testperiode van ruim een jaar gaat Hospol, een legale zwarte lijst met fraudeurs in de hotellerie, nu breed draaien. Dit laat initiatiefnemer Ad van …

Het kan zijn dat ze zeggen dat ze vol zitten als ik bel. Maar als ik iemand anders laat bellen en daaruit blijkt dat ze wel plek hebben, heb ik weer een punt. Zover wilde het hotel het blijkbaar niet laten komen en dacht de klant even af te serveren op een even onhandige wijze: organisatorisch slecht onderbouwd of beter gezegd: niet.

John Ridder

Als de in de mail genoemde manco\'s worden genivelleerd.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Simplon Jongerenhotel

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simplon Jongerenhotel over deze klacht.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Simplon Jongerenhotel nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door JWRidder