Klacht: meter heeft foutief gemeten, onmogelijke stand

op 29 september 2016 over Enexis in de categorie Netbeheerder

mijn klacht is als volgt:
ik heb een eindafrekening gehad vanaf nov 2015 t/m juni 2016
in febr dit jaar is er in die woning een slimme meter geplaatst. daarbij zijn fotos gemaakt van de ”oude meter’ meterstanden.
bij de eindafrekening is te zien dat ik in die periode (een hele kleine woning) een verbruik zou hebben van 10.000 kwh
terwijl ik voorgaande jaren een verbruik had van +/- 1200 kwh per jaar!
ik ga hier niet me akkoord want het is simpelweg onmogelijk dat ik in mijn eentje die tienduizend kwh heb verbruikt.
De energieleverancier was Engie, ik heb hun gesproken meermaals, ze hebben de foto’s opgevraagd bij de enexis van de standen; die blijken te kloppen – daar komt dat hoge verbruik in naar voren.
zij geven aan dat het ook zeer onwaarschijnlijk is dat ik in die woning in mijn eentje een verbruik kan hebben gehad van 10.000 kwh. alleen echter kan Engie alleen de rekening aanpassen met toestemming van enexis.
Enexis geeft echter aan dat ik bij Engie moet zijn, ik word van het kastje naar de muur gestuurd; iedereen snapt dat het een onwaarschijnlijk hoog verbruik is (een verbruik van een boer ipv een mini woning)
maar geen van beide partijen kan mij verder helpen want ze verwijzen steeds naar elkaar

een rectificatie van de energie rekening; onderzoek of de oude meter wellicht defect heeft gemeten of mijn energie onderschept is door derden...

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Enexis over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Enexis in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Enexis een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Enexis

Heeft op 29 september 2016 om 15:25 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door smitty