Klacht: meteen incassokosten

op 23 januari 2014 over wml limburg in de categorie Waterleidingbedrijf

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Onlangs kreeg ik een mail van WML dat er een recente factuur niet betaald zou zijn. (mail kreeg ik in januari, ervan uitgaande dat het dus over de factuur van dec. zou gaan). Er stond ook geen factuurnummer of datum bij. Ik dit meteen nagekeken en zag dat het wel was afgeschreven. Ik heb hier dus meteen de dag erna een contactformulier op hun site ingevuld met deze mededeling, dat ik dus wel betaald had en dat er iets mis ging. Hierop hoorde ik niks! Een week later krijg ik een mail van Intrum Justitia dat ik dus €40,- extra moet betalen??? Snap er niks van. Weer een contactformulier ingevuld. Weer geen reactie. Krijg ik een telefoontje van Intrum Justitia, ook geen begrip voor de situatie en zij vertellen mij dat het om november ging. Ok, dus ik dit meteen nagekeken en ja het klopt. Er is iets fout gegaan met de automatische incasso. Heel vervelend en ik maak meteen het geld over. Toch moet ik nu die incassokosten betalen. Weeeeeer een contactform. ingevuld en goh ik word eindelijk terug gebeld door Luuk vd Brandt, nou zooo begripvol, zoo vriendelijk, NOT!! Deze meneer beweerd dat ik een brief heb gehad, en dat mijn voicemail is ingesproken. Nou dat klopt dus niet. Ik vraag hem waarom ik niet eerder gebeld ben na mijn 3 contactaanvragen. Maar krijg alleen het antwoord dat mijn voicemail is ingesproken, leuk welles nietes spel, maar geen oplossing.
Ik moet dus toch de incassokosten betalen! bah bah.
Wat een slechte organisatie, zonde als je zo aan je geld moet komen.

Gewenste Oplossing:

Ik verwacht een telefoontje van deze organisatie en ik wil de incassokosten van €40,05 terug. ( ik heb deze nu overgemaakt, omdat ik niet nog meer gedoe wil) maar ik laat het er niet bij zitten. Ik vind het te triest voor woorden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar wml limburg over deze klacht.

Bericht van wml limburg

3 jaren geleden - Geachte mevrouw Deckers, U heeft op Klacht.nl een klacht ingediend ivm incassokosten die wij op rekening gesteld hebben. Wij hebben u op 20 december 2013 een brief gezonden (zie bijlage) met de bijbehorende acceptgirokaart ten behoeve van het Voorschot November dat wij het bedrag niet hebben kunnen innen. Wij hebben dit 2 maal proberen te incasseren: Op 17 november 2013 en op 6 december 2013, maar beide keren is het niet gelukt. De betaling van het voorschot op 17 december 2013 is wel gelukt. De reden waarom krijgen wij niet door van de bank. Dit kunt u zelf nagaan bij uw bank. Op 30 december 2013 hebben wij u een herinneringsbrief gezonden. Op 9 januari 2014 heeft u inderdaad gereageerd via een contactformulier en op 13 januari 2014 heeft een medewerker gebeld, maar u was niet aanwezig. De medewerker heeft toen u voice mail ingesproken en de vervaldatum voor het voorschot 1 week uitgesteld. U heeft hier niet op gereageerd en ook geen betaling gedaan naar aanleiding van de herinnering. Het spijt ons maar de kosten zijn terecht op rekening gesteld. De automatische incasso is naar aanleiding van 2 storneringen komen te vervallen. U heeft dan ook voor het voorschot van Januari 2014 een acceptgirokaart ontvangen. Ik verzoek u zorg te dragen dat die per omgaande betaald wordt en indien u wenst weer automatisch te betalen zorg te dragen dat bijgaand formulier bij het betalingsverzoek ingevuld en ondertekend geretourneerd wordt of u dit regelt via www.wml.nl: Meteen zelf regelen / automatische incasso.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door wml limburg in behandeling genomen

wml limburg

Heeft op 23 januari 2014 om 17:04 geantwoord

Geboden Oplossing:

Kosten zijn terecht op rekening gesteld: Vorderingen zijn niet betaald. Automatische incasso is 2 maal niet gelukt.
Klant onderstaande m,ail gezonden

Geachte mevrouw Deckers,

U heeft op Klacht.nl een klacht ingediend ivm incassokosten die wij op rekening gesteld hebben.

Wij hebben u op 20 december 2013 een brief gezonden (zie bijlage) met de bijbehorende acceptgirokaart ten behoeve van het Voorschot November dat wij het bedrag niet hebben kunnen innen.
Wij hebben dit 2 maal proberen te incasseren: Op 17 november 2013 en op 6 december 2013, maar beide keren is het niet gelukt. De betaling van het voorschot op 17 december 2013 is wel gelukt.
De reden waarom krijgen wij niet door van de bank. Dit kunt u zelf nagaan bij uw bank.
Op 30 december 2013 hebben wij u een herinneringsbrief gezonden.

Op 9 januari 2014 heeft u inderdaad gereageerd via een contactformulier en op 13 januari 2014 heeft een medewerker gebeld, maar u was niet aanwezig. De medewerker heeft toen u voice mail ingesproken en de vervaldatum voor het voorschot 1 week uitgesteld.

U heeft hier niet op gereageerd en ook geen betaling gedaan naar aanleiding van de herinnering.

Het spijt ons maar de kosten zijn terecht op rekening gesteld.

De automatische incasso is naar aanleiding van 2 storneringen komen te vervallen. U heeft dan ook voor het voorschot van Januari 2014 een acceptgirokaart ontvangen.
Ik verzoek u zorg te dragen dat die per omgaande betaald wordt en indien u wenst weer automatisch te betalen zorg te dragen dat bijgaand formulier bij het betalingsverzoek ingevuld en ondertekend geretourneerd wordt of u dit regelt via www.wml.nl: Meteen zelf regelen / automatische incasso.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat wml limburg een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 27 januari 2014 om 07:35 geantwoord

Zoooo makkelijk om je te verschuilen achter brieven, die ik nooit heb gehad. Mijn mening: het is dat er geen andere aanbieder is, anders was ik allang weggegaan bij jullie.
Veel plezier met de €40,05

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van wml limburg beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door mdeckers84