Klacht: medische zorg

op 23 juli 2017 over Vomar in de categorie Supermarkten

op zondag 23 juli 2017 omstreeks 10.00 uur kwam ik Vomar bij Holendrecht Amsterdam Zuid Oost binnen. Er was een vrouw onwel geworden in de supermarkt en er moest reanimatie worden toegepast. Kennelijk was er niemand van leiding aanwezig en ook van het overige personeel was niemand blijkbaar in staat om reanimatie toe te passen. Uiteindelijk heeft een klant reanimatie toegepast.
Uiteindelijk maakt het natuurlijk niet uit wie reanimatie toepast, maar ik heb me er over verbaasd dat een keten als Vomar blijkbaar die kennis en kunde niet in huis heeft om in dergelijke gevallen adequaat op te treden.

Het lijkt mij overigens in dergelijke situaties ook van belang dat op dat moment niet doorlopend nieuwe klanten binnenkomen, maar dat was ook niet het geval. Er werd eigenlijk heel onprofessioneel, zeg maar klungelig omgesprongen met de situatie.

Medewerkers van Vomar die geschoold worden bij dergelijke calamiteiten. Ook aanwezigheid van een leiding, althans iemand die in die situaties naar voren treedt. Zorg dat er een protocol wordt opgesteld.

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vomar

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vomar nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Yolanda Crombosch