Klacht: Max Verstappen raceauto actie

op 03 oktober 2017 over Jumbo in de categorie Supermarkten

Beste Jumbo,

Allereerst wil ik mijn ongenoegen uitspreken m.b.t de Max Verstappen Raceauto actie. Het lijkt zo’n simpel plan, pak één van Nederlands grootste sporticonen van de laatste 2 jaar, maak hier een publiekelijk Jumbo uithangbord van en verzin een leuke actie. Mensen hun keuzes beïnvloeden om ze bij de Jumbo boodschappen te laten doen in plaats van hun dichtstbijzijnde buurtsuper want iedereen wil een kleine Max auto.

Dat deze geliefd zijn had redelijk ingeschat kunnen worden door de marketingafdeling. Echter is deze rekenfout niet dramatisch en zou er eventueel om de klantenbinding volledig te maken, kleine Max auto’s bijgeproduceerd kunnen worden. Nadat deze afweging waarschijnlijk niet een succesvolle optie zal zijn gebleken (waarschijnlijk kostenplaatje als reden) is er overgeschakeld naar een minder spannend alternatief: Gesigneerde Max Verstappen petjes. Nou zou dit spannender zijn geweest wetende dat Max deze stuk voor stuk met stift zelf gesigneerd heeft. Echter weten we allemaal dat dit een kwestie is geweest van handtekening inscannen en verder is het een geval van Ctrl C – Ctrl V, oftewel Copy / Paste in de volksmond.

Hopende dat alle consumenten hiermee tevreden zijn na de teleurstelling van de misgelopen auto is naïef. Ook hierin valt het leed nog te overzien want alle extra ritjes naar de Jumbo voor de spaaractie lijken nog enigzins een beloning op te leveren.

Met gemengde gevoelens na het ontvangen van de Activatiecode druipen de wel willende consumenten af naar huis. Thuis aangekomen ben ik er in mijn geval voor gaan zitten en naar de Jumbo site afgereisd om de code te verzilveren. Tot mijn stomste verbazing bleek de activatiecode de volgende teamorder op te leveren: “helaas, u bent niet in de prijzen gevallen”

Met Max Verstappen als uithangbord, dealende met alle teleurstellingen van het afgelopen raceseizoen is het uitermate teleurstellend dat de Jumbo zich niet schuwt om zijn/haar consumenten van deze teleurstelling te behoeden.

Max klaagt over de Franse motoren. Wij over een misleidende marketingstunt van de Jumbo. En geloof mij, die Franse motor, is vele male gecompliceerder dan deze actie in elkaar draaien.

Als de Jumbo zijn (morele) verplichting richting de consument nakomt en aan de vraag van de Max Verstappen auto's voldoet. Kortom bijproduceren van de auto's. Klap er een "wegens succes verlengd" campagne tegen aan en alle naar Jumbo afreizende consumenten zijn tevreden.

Mocht er evengoed na niet zo zorgvuldig overleg besloten worden niet over te gaan op deze oplossing, zou het in ieder geval van goede intenties betuigen als er overgeschakeld wordt naar een positievere boodschap dan "helaas, u bent niet in de prijzen gevallen" en kan er evengoed een beloning worden uitgeloofd naar de consumenten die hun best hebben gedaan om deze spaaractie te vervullen.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Jumbo

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Jumbo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door joy56