Klacht: Manipulatieve, harde en klantonvriendelijke organisatie

op 11 maart 2020 over Happy Bodies in de categorie Lifestyle winkels

Totaal naïef werd ik binnengelokt bij deze sportschool, met het verhaal dat mijn welbevinden uitgangspunt zou zijn en ik zoals bekend een proefmaand had om te zien of de werkwijze bij mij aansloot. Door de joviale en sympathieke introductie was ik mij totaal niet bewust van de juridische rigiditeit waarmee ik later geconfronteerd zou worden. Ik ging uit van betrokkenheid en menselijkheid, onterecht bleek. Net voor het einde van de proefmaand werd mij telefonisch gevraagd naar mijn ervaring, waarop ik aangaf het huidige aanbod te eenzijdig en weinig uitdagend te vinden. Meerdere keren per week telkens hetzelfde rondje doorlopen is mij te geestdodend. Hierop werd aangegeven dat er ook groepslessen zouden komen. In hetzelfde gesprek vroeg ik wat de uiterste datum was om mijn abonnement stop te zetten (het afdruk van de getekende overeenkomst kon ik niet meer terugvinden). Toen ik vervolgens daadwerkelijk mijn lidmaatschap opzegde werd mij gemeld dat ik 3 dagen te laat was, het jaarabonnement was inmiddels ingegaan. Ik kon mij niet voorstellen dat daar geen uitzondering in gemaakt kon worden, flexibiliteit leek mij in dit specifieke geval meer dan redelijk. Zeker nu zij aangeven commitment te verlangen van hun leden en een positief gevoel willen bewerkstelligen. Er bleek echter geen enkele bereidwilligheid mij tegemoet te komen, mijn aanbod om een maand opzegtermijn te betalen werd genegeerd. Strikt juridisch staan ze in hun recht, maar de uitgangspunten van deze organisatie zijn slechts commercieel wanneer het erop aankomt, enige humaniteit ontbreekt. Ik zou iedereen dan ook sterk afraden ook maar been lidmaatschap te overwegen. Ik vind het volstrekt onverantwoord hoe in deze branche gehandeld mag worden, zeker waar zulke hoge abonnementsprijzen klanten in financiële nood kan brengen, terwijl het hier gaat om sport nota bene.

Wanneer er overleg mogelijk is om af te wijken van de overeenkomst, zodra daar gegronde reden boor gegeven kan worden. Ik kan tevreden zij als niet de overeenkomst met de klant, maar het welbevinden van de klant als uitgangspunt genomen wordt. Een klant houden aan het betalen van een zeer hoog maandbedrag, terwijl de klant niet meer gebruikt wenst te maken van de dienst, of niet kan maken, past niet in deze tijd en zie ik als een vorm van misbruik.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Happy Bodies

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Happy Bodies nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door ElizabethII