Klacht: Maanden wachten op een afspraak die steeds niet nagekomen wordt

op 20 december 2017 over Reggefiber in de categorie Glasvezel

Halverwege augustus heb ik een abonnement afgesloten voor internet en televisie. Hiervoor moest eerst nog glasvezel aangelegd worden. Dit zou gebeuren via Reggefiber. Reggefiber zou omstreeks 29 september contact met mij opnemen voor een afspraak. Ik ben niet gebeld en heb één of twee weken erop gewacht. Nog steeds had ik geen telefoontje gehad, waardoor ik zelf contact op nam met Reggefiber. Ze vonden het gek dat ik niet gebeld was en ze zouden het in werking zetten en doorsturen dat er contact met mij opgenomen moest worden om glasvezel aan te leggen. Vervolgens werd ik weer niet gebeld, waarna ik weer contact heb opgenomen met Reggefiber. Weer kwam hetzelfde verhaal. Ze vonden het raar dat er nog geen contact met mij was opgenomen en weer zouden ze het in werking zetten. Hierbij meldden ze zelfs dat ik vóór een bepaalde dag gebeld zou worden. Weer werd ik niet gebeld en weer heb ik zelf contact opgenomen met Reggefiber. Ze vonden inderdaad zien dat ze het in werking gezet hadden en dus was het weer vreemd dat er geen contact met mij was opgenomen. Weer zouden ze het in werking zetten. Reggefiber heeft mij toen twee keer geprobeerd te bellen, maar die momenten kon ik de telefoon niet opnemen en er werd ook geen voicemail bericht ingesproken of een e-mail verstuurd. Bij mijn buurjongen moest ook nog een afspraak gemaakt worden om glasvezel aan te leggen. Reggefiber kon hem ook niet telefonisch te pakken krijgen, waarna hij een mail had gekregen met een voorstel van een afspraak. Aan hem werd ook gevraagd of hij mij kon vragen of die dag en dat tijdstip geschikt was! Heel onpersoonlijk, belachelijk toch? Hier ben ik wel mee ingestemd, omdat het anders nog langer zou duren. Uiteindelijk had ik 13 november jl. eindelijk mijn glasvezel. Toen waren we dus al anderhalve maand verder vanaf het moment dat er contact met mij opgenomen zou worden. Uiteindelijk kwam 6 december jl. een installatiemonteur van de desbetreffende provider waar ik het had afgesloten langs om mijn pakket te installeren. Echter bleek mijn glasvezel niet te werken. De installateur heeft toen contact opgenomen met Reggefiber zodat dit direct opgelost kon worden. Ik moest de komende drie uren nog thuis zijn. Reggefiber is langs geweest, maar kon op dat moment niets doen, omdat ze ergens in een meterkast moesten, waar ze op dat moment niet bij konden. We hadden een afspraak gemaakt dat ze na ongeveer anderhalf uur weer terug zouden komen om het op te lossen. Ik heb op dat moment afspraken afgezegd zodat alles geregeld kon worden en ik ben die middag daar om ook thuis gebleven. De gehele middag zijn ze niet langs geweest en hebben zij me ook niet gebeld om even te melden dat ze niet meer konden komen die desbetreffende middag. De dag erop hebben ze contact met mij opgenomen om een nieuwe afspraak te maken. Deze afspraak werd uiteindelijk gemaakt voor 20 december tussen 08:00 uur en 12:00 uur. Om deze reden bleef ik de gehele ochtend thuis. Echter kreeg ik om 11:50 uur een telefoontje dat er een monteur ziek was en ze dus niet meer langs konden komen.
Elke keer blijf ik erom thuis en zeg ik afspraken af, maar nooit komen ze langs en elke eerst heb ik al vier keer contact met ze opgenomen om een afspraak te maken, wat uiteindelijk via mijn buurjongen geregeld is en wat dus erg onpersoonlijk is.
Toen ik nog belde om een schadevergoeding, vertelden ze mij dat dit geclaimd moest worden via mijn eigen provider. Toen heb ik mijn provider gebeld om het hele verhaal uit te leggen en aan te geven dat ik een schadevergoeding wilde. Zij konden echter weinig voor mij betekenen, omdat zij met Reggefiber niet die verbindingen hebben dat ze met Reggefiber samenwerken, of geen contract met ze hebben, maar dat Reggefiber alleen wordt ingeschakeld om de glasvezel daadwerkelijk aan te leggen.

Ik ben tevreden wanneer alles uiteindelijk goed aangesloten is en ik voor alle moeite en tijd die ik erin gestoken heb, maar Reggefiber zijn afspraken steeds niet nakomen, een vergoeding krijg.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Reggefiber over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Reggefiber in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Reggefiber een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Reggefiber

Heeft op 20 december 2017 om 15:48 geantwoord

Dubbele klacht, ook binnengekomen via Klachtkompas. Wordt vanuit daar opgepakt.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Alle klachten die gemeld zijn door 1803RP