Klacht: Loslaten van folie, twee maanden na aflevering

op 13 mei 2016 over Mandemakers Keukens in de categorie Keukenleveranciers

Begin maart is bij mij een keuken geplaatst, na uitvoerig overleg over het ontwerp, met een verkoper uit Kaatsheuvel. Ik was een leek op het gebied van keukens kopen en heb zo goed mogelijk geprobeerd alles te overdenken. Ik heb gekozen voor een foliekeuken, na verzekerd te zijn door de verkoper, dat de klachten over loslaten van folie, die je leest op internet, achterhaald zijn, daar er nu een betere lijm in de markt zou zijn. Bij het ontwerpen van de keuken plaatsten we een dubbele kast boven de kraan aan de muur. De kraan werd een cooker. Op dit punt had de verkoper, ben ik van stellige mening, alert moeten zijn! Het is namelijk zo dat nu, reeds na ruim twee maanden, de folie aan de hoekpunten van de kastjes los begint te raken. Er had nooit een cooker onder de kastjes geplaatst moeten worden en dat had hij, de ervaren keukendeskundige, moeten inzien. Hij heeft me ook niet verteld over de effecten van kalkrijk water op een cooker. Maar dat zie ik als mijn eigen nalatigheid. Foliekeukens + cookers, dat is voor mij nieuw terrein.
Toen ik de cooker voor het eerst gebruikte zag ik al snel dat er een hoop stoom afkwam en begon meteen de kastjes af te drogen. Een van de monteurs zei dat het geen kwaad kon, omdat de stoom wel weg kon door de hoeveelheid ruimte. Maar nu laat dus de folie los.
Ik lees nu in een bijgeleverd boekje dat je geen kastjes boven een cooker moet plaatsen. Ik voel mij bekocht en ben erg teleurgesteld in de deskundigheid van de verkoper. Ik begrijp dat er nu ook geen garantie geldt.

Ik zou tevreden zijn als er een adequate oplossing komt voor dit probleem. De hoekjes die nu loslaten zijn nog erg klein, maar ik voorzie veel ergere gevolgen. Ik hoop dat Mandemakerskeukens met mij mee kan denken. Misschien bestaat er een beschermende laag of iets dergelijks, ik heb geen idee. Ik heb ook gedacht over het afzien van de cooker. Ruilen met een gewone kraan.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Mandemakers Keukens over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Mandemakers Keukens in behandeling genomen

Bericht van Mandemakers Keukens

10 maanden geleden - Beste mevrouw Sprangers, Wat een vervelende situatie! Ik ga deze situatie direct bespreken met de klantenservice er zorg ervoor dat u spoedig gebeld wordt om dit probleem op te lossen. Met vriendelijke groet, Matthijs - Webcare Mandemakers Keukens

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Mandemakers Keukens een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Mandemakers Keukens

Heeft op 17 mei 2016 om 14:09 geantwoord

Beste mevrouw Sprangers,

Mijn collega heeft u meerdere malen telefonisch geprobeerd te bereiken, helaas zonder resultaat. We hebben inmiddels twee nieuwe fronten voor u besteld en dit heeft mijn collega u ook per mail bevestigd. Mocht u nog in gesprek willen gaan of informatie willen kunt u contact opnemen met telefoonnummer 0416-539310.

Matthijs - Webcare Mandemakers Keukens

Alle klachten die gemeld zijn door Hispra