Klacht: Slechte afhandeling garantie

LauraH01 op 15 mei 2013 over Logus in de categorie klachtmelden

Ik heb eind januari 2012 laminaat gekocht bij Robs Webwinkel.
Deze is overgenomen door Logus Bouw en Afbouwmaterialen te goes.
Ik heb op woensdag 21 November 2012 naar verschillende keren emailen contact gekregen met Logus vanwege afbrekende verbindingen in het laminaat waardoor het op verschillende plekken omhoog komt.
Na erg veel heen en weer gemail en wachten van onze kant is er na 4 maanden, op 18 maart, iemand van de fabriek komen kijken naar het laminaat.
Deze constateerde dat de verbindingen gebroken waren, en vertelde ons dat dit een productiefout moest zijn.
Ook merkte hij op dat de ondervloer een beetje veerde, en zei dat we de volgende keer dikker laminaat op planken moesten leggen om dit te voorkomen.
Hij zei dat de fabriek niet moeilijk zou doen om 60m² slecht laminaat, en dat we binnen 2 weken een reactie konden verwachten.
Na 3 weken hebben we maar weer gemaild, en vervolgens duurde het 2 weken voordat we het rapport binnen kregen.

Volgens de fabrikant breken de verbindingen af omdat de vloer teveel veert (ook al veert deze maar een beetje op 2 plekken, en is het laminaat door het hele huis, ook op de bovenverdieping, gebroken.)
De conclusie van de fabrikant was dus dat het door de ondervloer komt, en niet door een productiefout.

Ik heb ze gemaild dat dit niet de conclusie was die wij te horen kregen van de vertegerwoordiger, en hoe dit nu zo ineens kan veranderen.
Hierop werd verteld dat we als we bezwaar aanteken, dat Logus een onafhankelijk bedrijf zou inhuren, en dat mocht dit niet in ons voordeel aflopen, ons dit 140 euro zou kosten.
Nu was het laminaat maar 360 euro, en hebben we naar dit hele verhaal vrij weinig vertrouwen meer in Logus dat ze daadwerkelijk een onafhankelijk iemand inhuren.
Buiten dat zou het minimaal een maand duren voordat er uberhaupt een afspraak gemaakt kon worden, omdat de fabrikant in Duitsland zit.
Na een half jaar al met kapot laminaat de zitten waar mijn zoontje van 1 zijn voetjes aan opensnijd, hebben wij dus geen tijd meer om te wachten op dit “onafhankelijk bedrijf”.

Wij hebben zelf iemand laten kijken naar het laminaat, en die zegt dat het inderdaad veert, maar dat dit geen reden mag zijn om af te breken, en hij concludeerde dat dit inderdaad een productiefout is.

Hier heeft Logus natuurlijk geen boodschap aan, maar voor ons is het duidelijk dat Logus de garantie niet echt belangrijk vindt. Wij hebben 6 maanden gewacht om vervolgens voorgelogen te worden, en worden afgescheept met een onzinnig verhaal.

Het enige pluspunt van dit hele verhaal was ons contact persoon van Logus, die alle contact met de Fabrikant heeft geregeld. Deze begreep exact ons probleem, en was ook extreem vriendelijk en begrijpend. Hij heeft zelfs nog aangeboden om zelf te komen kijken, en een inschatting te maken of ons bezwaar zin had. Wij hebben gekozen om geen bezwaar in te dienen vanwege het feit dat we niet nogmaals 6 maanden kunnen wachten op een antwoord, en ook hier had hij alle begrip voor en hij vond het erg vervelend voor ons.
Dit was helaas ook het enige pluspunt voor ons, maar hij heeft ons in ieder geval wél serieus genomen, wat over het bedrijf zelf niet te zeggen valt.

Een excuses voor het lange wachten had leuk geweest.
Ook had het fijn geweest als de laminaat expert zijn bevindingen had vertaald naar het rapport, in plaats van het te gooien op een verende vloer nadat hij zelf al toegaf dat dit gewoon een productiefout is.

9 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Logus

9 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Logus nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door