Klacht: Lijst aan klachten en opmerkingen en geen reactie van lotto.

op 25 juli 2017 over Lotto in de categorie Loterijen

Klachten, opmerkingen, e-mails, blijven onbeantwoord.
Afgezien dat iedere e-mail die men ‘in behandeling zegt te nemen’ volgens traditie op zijn minst 10 weken gaat duren voordat een antwoord überhaupt mogelijk zou zijn. Er is geen bedrijf in NL die zulke bizar lange wachttijden hanteert, maar bij de lotto moet je dus zooooo lang wachten voor je een mogelijke reactie mag verwachten.
Op verschillende (nette) e-mails heb ik vervolgens gewoon NOOIT antwoord gehad! En ook niet met excuses of wat dan ook op later termijn. Nee er zijn inmiddels al jaren overheen gegaan, ook na benadrukken via telefonisch contact.
dat noemt men normaliter arrogantie.

De klachten lopen uiteen van vragen over de hoogte van de prijs verhoging afgelopen decennia per lot. De prijs is nl. ongegrond van (minder dan) €1 zeer snel €2 geworden. Maar de prijzenpot is feitelijk(!) NIET omhoog gegaan (=niet mee gestegen). Want de (aanvang) jackpot was altijd 7,5 miljoen gulden en is nu 7,5 miljoen € geworden. Echter de lotprijs is wel verdubbelt van1 gulden naar 1€ En vervolgens zeer snel naar 2€ gestegen (over louter enkele jaren verspreidt).
Toch wordt er reclame mee gemaakt dat de Jackpot was mee gestegen, maar dat is NIET JUIST!

Ook is de jackpot afgelopen jaar niet meer zo hard gestegen dan vorige jaren. Ineens is het percentage prijzengeld wat wekelijks(per trekking) 4ton steeg maar 2 ton geworden. Maar er wordt nergens gerept over het waarom dit is. Na mijn vraag hoe dit mogelijk is, werd me verteld dat er minder loten worden verkocht.
Ook dit is wederom een LEUGEN. Want op het journaal is nog wel eens gemeld dat ondanks de recessie de verkoop van loterijen was gestegen.
Dus m.i. totaal geen reden tot het verlagen van het prijzengeld, in tegendeel zelfs!
Ook werd er door de lotto wel gemeld, (middels een van de e-mails die UITEINDELIJK wel beantwoord werd) dat er een jaar balans opgemaakt is (jaarverslag rapport) en die zou moeten uitwijzen dat er minder loten zijn verkocht. Na wat zelf zoeken heb ik de juiste link gevonden die de lotto aanvankelijk bedoelde:
Hoewel ten tijde van mijn opmerkingen hierover bij de lotto, werd er dus verwezen naar een rapport uit 2015. Maar het was toen al lang en breed 2016, bijna 2017. Dus zeer vreemd dat de lotto melde dat er minder loten werden verkocht in 2016/2017 en dat valt te lezen in een jaarrapport van 2015. = Farce!
Daarnaast is het ook nog niet eens juist geanalyseerd, want er werden volgens het ondoorzichtige/vage rapport zomaar verschillende loterijen bijeen geschaard om vervolgens met een optelsom van alle Nederlandse loterijen onder beheer van Lotto.nl gezegd dat de totale loten verkoop was gedaald,en dus moest daardoor het prijzengeld van de lotto jackpot inboeten.
Dat is dus totaal unfair naar de lotto speler! De lotto prijzen moeten dus inleveren omdat een andere loterij verlies draait. De kostprijs van de lotto loten blijven daarmee wel ongemoeid even hoog (2€) Wederom zéér onredelijk.

Vandaag heb ik een aantal systeem loten gekocht in de winkels. Dit mag niet via de website van de lotto, wat al enorm kinderachtig is en vervolgens krijg je ook geen korting, die je anders misschien wel via een website had kunnen aanvinken. maar die optie (onder het mom van geen aanleiding tot gokverslaving geven) is dus niet geboden.
Nu moet de klant maar naar de winkel. Zeer on-klantvriendelijk.
In de meeste winkels kennen ze geen systeem spel en hebben 9 van de 10 supermarkten of Primera’s hebben deze formulieren niet voorradig.
De lotto heeft de zaakjes slecht voor elkaar, ook wederom op dit terrein!
Want ik ga ieder jaar naar de winkels en moet stad en land afrijden om de juiste formulieren te kunnen bemachtigen.

Daarnaast heb ik inmiddels voor komende Superzaterdag (extra prijs) een aantal systeemspel loten gekocht. Omdat we met een groep spelen hebben we een inzet van ruim €2000 ingezet.
Normaal gesproken krijg je bij ieder lotje een voucher om kans te maken op een extra prijs. Maar in geval van een systeemspel wordt er door de lotto gezegd krijg je maar 1 voucher per ingevuld/ingediend lot.
Dat houdt in dat we nu 6 systeemloten hebben ingediend (gekocht) en dus MAAR 6 vouchers zouden moeten krijgen.
Helaas voor ons heeft geen enkele winkelier ons de vouchers meegegeven.
Ook vinden we dit feitelijk DIEFSTAL van de lotto omdat we eigenlijk voor ruim €2000 hebben ingezet, zouden we normaal 1000 vouchers moeten krijgen. Maar de regels van de lotto (waar de lotto achter schuilt/mee schermt) zijn dus zo dat je daar geen aanspraak op kunt maken want de kleine regeltjes van de lotto.nl schrijven voor dat er alleen een voucher wordt gegeven voor ieder ingevuld lot.
Zeer onrechtvaardig!

Nu krijgen we via de lotto.nl ook geen aanbiedingen meer, want zgn. zouden we geen “klantwaarde” meer hebben. Gezien de inzet die we deden dachten we dat als er iemand klantwaarde zou moeten hebben dan waren wij dat wel geweest. Maar de lotto heeft een geheel eigen agenda. Een agenda die onderscheid maakt tussen spelers en dus ook tussen loten, dit laatste gezien mijn voorgaande relaas.

Hierbij hou ik maar op met schrijven, want ik heb nog talloze opmerkingen over klachtenservice, die niets doen, niet terugkoppelen, contactenformulieren wat niet werkt. Ontbreken van e-mail adres. En nog een heleboel ander zaken.

En Radar pikt deze argumenten trouwens ook niet op, dus alles verloopt geheel des Nederlands!
Zie bijv. de politie die ook geen of weinig aangiften meer “wìllen” behandelen. Maar dat terzijde

Dat station is allang gepasseerd.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Lotto over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Lotto in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Fairplay_Johan