Klacht: Keer op keer problemen

GH90 op 15 september 2014 over Lijbrandt in de categorie Vaste Telefonie

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Wij zijn sinds januari 2013 klant bij Lijbrandt. Het abonnement dat wij hadden genomen (klaar 50) bestond uit analoog televisie, telefonie en internet. Helaas begonnen de problemen al vanaf het moment dat het modem is geplaatst. Het modem had ergens anders geplaatst moeten worden, maar dit kon niet meer ongedaan gemaakt worden. Daarnaast werd er bij het aanleggen een gasleiding geraakt en moest de energie maatschappij erbij komen om dit op te lossen. Dit heeft enkele dagen geduurd. Vervolgens moest er een monteur langskomen om via de kruipruimte de kabels voor telefoon en televisie aan te sluiten. Doordat het modem in de meterkast is geplaatst, was de kruipruimte de enige oplossing. Lijbrandt wilde het modem niet verplaatsten naar de woonkamer (terwijl volgens de Lijbrand expert dit wel had moeten gebeuren). Door meerdere medewerkers van reggefiber is bevestigd dat in onze situatie het modem niet in de meterkast, maar in de woonkamer geplaatst had moeten worden. Dit is ook door de lijbrandt expert bevestigd, die langs is geweest. De monteur kosten ( 72,50) hebben wij zelf moeten betalen. Vervolgens heeft lijbrandt een expert langs laten komen om de situatie te bekijken en advies uitgebracht dat het modem niet op de juist plek is gemonteerd. Een vergoeding zou volgens hem op zijn plaats geweest zijn. Echter kregen wij later van Lijbrandt te horen dat er vanuit hun kant geen tegemoetkoming of iets dergelijks zou worden uitgekeerd. Dan vraag ik mij af waarom Lijbrandt überhaupt een expert langs laat komen als er toch niet naar zijn advies wordt geluisterd. Dit verhaal is alweer een tijdje oud, dus ik zal hier niet langer over uitweiden. Wij hebben dit moeten accepteren en ook afgesloten.
Echter ondervinden wij sinds een aantal maanden weer problemen met de diensten van Lijbrandt. Zo moeten wij continu de stekker van het modem eruit halen om weer gebruikt te kunnen maken van de diensten. Ook dit hebben wij geaccepteerd, zolang we maar van de diensten gebruik kunnen maken. In principe moet een klant gebruik kunnen maken van de diensten zonder al deze handelingen te hoeven uitvoeren. Een tijdje terug konden wij 1,5 tot twee weken geen televisie kijken. Ik heb toen gebeld met Lijbrandt en er bleek iets met modem aan de hand te zijn. Hiervoor is iemand langsgekomen en is het modem vervangen. De problemen met analoog televisie waren hiermee gelukkig verholpen. Daarna waren er weer problemen met zowel internet als telefonie. Zodra we bellen of gebeld worden, zijn wij niet meer verstaanbaar, waardoor de verbinding verbroken moet worden. U kunt zich voorstellen dat dit vervelend is, vooral omdat telefonie binnen ons gezin erg belangrijk is. Ook de internetverbinding was sinds die week weer uit de lucht. Zodra we de stekker van het modem eruit halen en na een aantal minuten weer terug doen, doet internet het voor een aantal minuten. Dit is voor korte duur, daarna is er geen verbinding meer. Dag in dag uit. Bovenstaande geldt voor de maand mei en juni. We zijn nu bijna 1,5 maand verder (september) en nu zijn er opnieuw problemen met telefonie en televisie(8 september). Telefonie alleen de ochtend, maar televisie de gehele dag en woensdagavond kan er pas iemand langskomen. Dit betekent dat wij weer een hele week geen televisie kunnen kijken. Wanneer ik bel met Lijbrandt krijg ik altijd te horen, probeer de kabel van de splitter aan te sluiten op de televisie etc. Wij zijn het echt zat!!!! Het is toch van de zotte dat Lijbrandt dit normaal lijkt te vinden.
U kunt zelf nachecken hoe vaak wij gebeld hebben met Lijbrandt, waarin wij onze problemen bij jullie aankaarten en het enige wat wij horen is dat jullie het vervelend voor ons vinden, maar hier hebben wij niks aan.
Inmiddels zijn we er een beetje moe van geworden. Dan is er weer een probleem verholpen en zijn wij weer blij dat we van de diensten gebruik kunnen maken. Vervolgens zijn er weer problemen met telefonie en internet. Als klant ga je ervan uit dat nadat je een abonnement hebt afgesloten, rustig kunt genieten van de diensten die een maatschappij je kan bieden. Uiteraard kunnen er af en toe storingen plaatsvinden, dat vinden wij ook niet erg. Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal. Maar als er elke keer iets anders mis is dan belemmert dit het gezin. Internet is binnen ons huishouden belangrijk, omdat er vanuit huis gewerkt wordt. Zonder internet moeten belangrijke werkzaamheden voor werk gestaakt worden. Dit geldt ook voor telefonie. Je betaalt om te kunnen bellen en gebeld te worden. Wij betalen elke maand voor de diensten van lijbrandt, terwijl wij er nauwelijks gebruik van kunnen maken. Sinds dag 1 is Lijbrandt ons nooit tegemoet gekomen, terwijl je als klant kunt verwachten dat een maatschappij diensten aanbied waar een klant zorgeloos van zou moeten genieten. Betalen voor een abonnement waar je soms een halve maand geen gebruik van kan maken lijkt mij niet de bedoeling. Mensen uit de omgeving die aangesloten zijn bij een andere maatschappij, geven aan dat ze vrijwel nooit problemen ervaren. Wij zijn inmiddels op het punt beland dat wij er echt aan zitten te denken om onze abonnement bij Lijbrandt te stoppen. Middels deze klachtenbrief willen wij Lijbrandt vragen om ons op zijn minst tegemoet te komen met een vergoeding voor de problemen die wij keer op keer ondervinden. Mocht Lijbrandt hier niet in meestemmen, dan zijn wij genoodzaakt om ons abonnement bij Lijbrant te moeten afzeggen.

Gewenste Oplossing:

Sinds dag 1 dat wij klant zijn bij Lijbrandt hebben wij nooit echt gebruik kunnen maken van die diensten, elke maand was er wel iets. Het ergste vind ik dat Lijbrandt ons nooit tegemoet is gekomen met een vergoeding. Een vergoeding is wel het minste wat Lijbrandt voor ons had kunnen doen, zelfs de expert stond hiervan te kijken. Wij betalen elke maand voor de diensten van Lijbrant, maar kunnen hier niet eens fatsoenlijk van genieten, omdat er elke keer iets mis is, dan internet, dan telefonie. Niet een paar dagen maar zelfs een week lang geen tv, of telefonie of internet. En soms zelfs meerdere dingen tegelijkertijd.
Wij willen een vergoeding voor alle keren dat wij zonder tv, internet en telefonie hebben gezeten.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Lijbrandt over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Lijbrandt in behandeling genomen

Bericht van Lijbrandt

9 jaren geleden - Beste meneer, mevrouw Hannawi, Bedankt voor uw klacht. U heeft veel problemen gehad met onze diensten en ervaart op dit moment ook nog problemen. Wij zoeken graag met u naar een oplossing. Zodra de problemen zijn verholpen, bieden wij u een passende vergoeding aan. Wanneer de monteur is geweest woensdagavond, horen wij graag van u of alle problemen zijn verholpen. Met vriendelijke groet, Fleur Lijbrandt Webcare

Reactie van de melder van de klacht

9 jaren geleden - Beste Fleur, De monteur is langs geweest en we kunnen weer gebruik maken van de tv, helaas niet zo scherp beeld als normaal (bovenverdieping), maar in ieder geval weer beeld. De vraag is alleen voor hoelang hij het zal doen. Graag hoor ik van u welke oplossing u voor ons heeft/welke vergoeding wij krijgen voor alle keren dat wij problemen hebben gehad met Lijbrandt. Denk aan service, weken geen tv, telefonie en internet. Ik zie een reactie met belangstelling tegemoet Met vriendelijke groet

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lijbrandt een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van Lijbrandt

9 jaren geleden - Beste meneer, mevrouw Hannawi, Bedankt voor uw bericht. Wij zijn blij om te lezen dat de problemen zijn opgelost. Wij hebben uw klacht doorgezet naar de klachtenafdeling. Zij zullen binnen 2 werkdagen uw klacht beantwoorden met daarbij uiteraard een vergoeding voor de problemen. Met vriendelijke groet, Fleur Lijbrandt Webcare

Lijbrandt

Heeft op 19 september 2014 om 14:47 geantwoord

Geboden Oplossing:

de klacht wordt per e-mail beantwoord voor de vergoeding. krijgt hier binnen 2 werkdagen beantwoord.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Lijbrandt beoordeeld.

GH90

Heeft op 23 september 2014 om 11:47 geantwoord

Klacht is opgelost, bedankt!

Alle klachten die gemeld zijn door