Klacht: lexamore overtreedt de wet

W.Schimmel op 22 januari 2013 over lexamore.nl in de categorie Datingsites

Sinds 2012 is er een wat van kracht die regelt dat alle abonnementen autoamtischa aflopen. opzeggen is daarme eniet meer nodig. Lexamore overtreedt deze wet door in haar voorwaarden te eisen dat opzegging nodig is. Lexamore int, na aflopen van de overeengekomen periode automatisch de maandbedragen.
Tevens schermt de onderneming zoich af voor klachten door nergens op haar site een adres of telefoonnummer te vermelden waar de organisatie bereikbaar is.

Mijn advies aan eenieder die hier me t emaken krijgt is van uw bank te eisen dat zij nagaan bij Lexamore of deze van u een handtekening heeft dat u daadwerkelijk akkoord bent met de inning van het maandbedrag. De praktijk zal dan uitwijzen dat na enige tijd u het gehele bedrag teruggestort krijgt.

Er kan alleen tevredenheid bestaan als Lexamore zich volledig aan de wet houdt en dus haar algemene voorwaarden aan de wet aanpast.

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door lexamore.nl in behandeling genomen

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat lexamore.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

lexamore.nl

Heeft op 30 januari 2013 om 17:30 geantwoord

Beste W.Schimmel,

ik begrijp uit uw bericht dat u van mening bent dat Lexamore zich niet aan een nieuwe wet houdt.

Graag informeer ik u over het feit dat Lexamore al sinds december 2011 (dit is wanneer de nieuwe wet is ingegaan), op de hoogte is van een nieuwe wet die het verbied om memberships met meer dan 1 maand te verlengen. Wij hebben dan ook sinds deze nieuwe wet van kracht is onze memberships meteen aangepast, waardoor er geen automatische verlengingen meer plaats zullen vinden van meer dan 1 maand.

Lexamore mag dus volgens de wet een automatische verlenging hanteren van 1 maand. Wij schenden deze wet dan ook niet.

Lexamore biedt de members meerdere mogelijkheden om deze automatische verlenging te annuleren. Zo kan er bij betaling van het membership al worden aangegeven dat men liever geen gebruik wilt maken van een automatische verlenging. Ook gedurende het membership kan de member ten alle tijde zelf zijn membership beheren en de automatische verlenging via het profiel zelf annuleren. Ook is contact mogelijk met het Customer Care Team, om bijvoorbeeld de automatische verlenging voor de member te annuleren.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog andere vragen of opmerkingen hebben dan kunt u contact opnemen met ons Customer Care Team via de "Help" link onderaan de Lexamore website. Hier klikt u op een willekeurige categorie, een willekeurige vraag en vervolgens scrolt u naar beneden en klikt u op de link "Stel een vraag" om een bericht te sturen. Gelieve in dit bericht uw gegevens te vermelden waarmee u zich bij ons geregistreerd heeft. U zult dan binnen 48 uur een antwoord ontvangen op uw bericht.

Christine van het Lexamore Team

Alle klachten die gemeld zijn door