Klacht: Levering keukens niet compleet, fout afgemeten werkbladen en geen reactie op klacht

op 06 oktober 2017 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Ik ben zeer teleurgesteld door de uiterst slechte service van IKEA. Ik heb voor 12.000 euro 2 keukens besteld en werkelijk bij iedere stap, van bestelling tot levering, is er wel iets mis gegaan. En nu gaat het ook nog eens flink mis bij de klantenservice: ik krijg niet eens een reactie op mijn klacht.

Kern van de zaak
Ondanks een inmeetservice vooraf ter plaatse (door IKEA nota bene) zijn beide werkbladen (voor beide keukens dus) verkeerd afgezaagd (te breed, uitsparing voor kookplaat op de verkeerde plek et cetera). Daarnaast ontbreken diverse onderdelen van beide keukens.

Klacht ingediend – geen reactie
Na veelvuldig overleg met de keukenafdeling vestiging Amsterdam heb ik – en op hun aanraden – uiteindelijk maar een klacht ingediend (15 september). Dat is inmiddels ruim 3 weken geleden en ondanks het indienen van een herinnering heb ik nog geen enkele reactie mogen ontvangen, behalve dan de automatische ontvangstbevestiging(en). De keukenafdeling Amsterdam raadde vervolgens aan dat ik maar alvast de niet geleverde onderdelen en werkbladen opnieuw (!) bestel en betaal, in de hoop dat IKEA (klantenservice) dit uiteindelijk zal vergoeden. Ik heb dit maar gedaan omdat inmiddels de bouw reeds lange tijd stil ligt en ik verder moet.
Overigens geeft diezelfde keukenafdeling ook aan dat de fout(en) overduidelijk bij IKEA ligt (liggen) maar kennelijk leidt dit niet tot een snelle en adequate afwikkeling van mijn klacht. Waarom moet dit in godsnaam zo lang duren?

Schade
Ondertussen lijd ik behoorlijke vervolgschade door verlate oplevering (mijn appartementen zijn nu niet bewoonbaar) en loop ik tegen aanzienlijke extra kosten aan. Ik snap best dat dingen kunnen misgaan maar het minste dat ik mag verwachten is dat ze hier dan passend op reageren (en überhaupt op reageren!).

1. Nalevering correcte werkblad voor keuken 1 in (conform nieuwe bestelling) op kosten van IKEA (incl transport etc)
2. Vergoeding (geld terug) voor werkblad keuken 2 in andere appartement
3. Nalevering alle ontbrekende onderdelen (eveneens conform nieuwe bestelling) op kosten van IKEA uiteraard
4. Compensatie schade ivm verlate oplevering

Bovenstaande levering(en) staan nu gepland voor 12 okt a.s. N.B.: dit keer graag met hijskar o.i.d. aangezien de spullen naar de 3e verdieping moeten.

Ik zou graag voor die tijd de bevestiging van IKEA willen hebben dat ze de kosten op zich nemen en dat ze het andere blad (zie onder punt 2) dus vergoeden.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door MS77