Klacht: Leugens verteld via de telefoon, vliegtuigvlucht gaat niet door.

op 15 juli 2016 over Ryanair in de categorie Vliegmaatschappij

Hallo,
Ik wou samen met een vriendin van mij met het vliegtuig naar Londen. Rustig vakantie plannen gemaakt en een goedkope vlucht gezocht. Kwamen uit op een website van Expedia, reis helemaal uitgedrukt en bedacht nog even heen gebeld of ik wel kon vliegen met een verblijfstitel, kon allemaal volgens Expedia. Alleen bij het einde ging het fout met de betaling. Geen creditcard dus konden niet betalen. Nou geen probleem zelf het vliegtuigmaatschappij opgezocht en de reis gepland. Voordat we akkoord gingen met de betaling nog even gebeld met Eindhoven ( plaats van vertrek ) en nogmaals gevraagd of ik kon gaan vliegen met een Verblijfstitel. Positief antwoord gekregen nadat hij het heeft nagevraagd bij een collega. Alles ging goed met betaling en online inchecken. Nationaliteit werd geaccepteerd en documentnummer ook. Harstikke tevreden. Bus genomen om 19:30 naar Eindhoven omdat vlucht om 08:00 was gepland en er verder geen mogelijkheid was kwa. vervoersmiddel om op tijd te komen. Eenmaal aangekomen op eindhoven bleek het dicht te zijn en moesten we 5 uur lang buiten blijven in de kou. Na eindelijk het moment dat Eindhoven open ging rustig koffer ingecheckt en gewacht we werden geroepen naar de gate. Ticket werd geaccepteerd en mocht doorlopen. Tot de laatste controle voor de gate. Werd er ploteling gevraagd om een paspoort. Natuurlijk geen paspoort bij me, en ik kon dus al direct niet meevliegen. Werd er nog even geprobeerd om nog lang de gate te komen. Lukte niet want het was geen geldig identiteitskaart die werd geaccepteerd. ( terwijl op de website staat van wel, mijn identiteitskaart is namelijk uitgegeven in Nederland een EER land. ) kon dus niet meevliegen en daar ging me vakantieplan. Helemaal terug naar de ingang en moest naar de info balie. Daar werd gevraagd of ik de vlucht wou omboeken!?!? Domste vraag natuurlijk want waarom zou het dan wel zijn lukken om te vliegen zonder paspoort? Nou vlucht gaat niet door dus bellen naar ryanair om te vragen wat dit voor oplichting is, want ze willen namelijk niks terugbetalen, terwijl er uit de naam van Ryanair mij werd voorgelogen dat ik mocht reizen met mijn verblijfstitel. Ze konden niks meer voor me betekenen en hingen me gewoon op! Onrespectloos. Natuurlijk gaat Ryanair geen vlucht van mij meer krijgen na dit incident.

Ik wil het volledige bedrag, inclusief de kosten van mijn flixbus ( 14,00 p.p.) en de overige niet vergoedde kosten van mijn gehuurde airbnb huisje terugkrijgen. ( 235,00,- werd betaald, 174,00,- wordt terugbetaald)

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ryanair

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ryanair nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Joeraaa