Klacht: LET OP: Bestel geen tickets bij Easytickets / Gogotickets

op 02 april 2013 over Easytickets.eu in de categorie Kaartenverkoop

LET OP!! Bestel GEEN tickets bij Gogotickets!!

Klacht: Op 8 februari 2013 om 11:00 startte de verkoop van tickets voor het concert van Beyonce. Beyonce zou op 21 en 22 februari 2013 optreden in Nederland in de ZiggoDome in Amsterdam. Ik stond om 9:00 al ingelogd op de site van Mastertickets, het officiële verkooppunt van de tickets. De tickets stonden daar te koop voor bedragen van 45 euro tot 85 euro. Helaas kwam ik er niet doorheen. De tickets waren binnen 10 minuten uitverkocht en net als vele anderen was het mij niet gelukt om tickets te bemachtigen. Vrijwel direct ging ik op zoek naar tickets via andere sites en via marktplaats. Ik was mij ervan bewust dat marktplaats niet de meest betrouwbare plek was om tickets te kopen. Daarom ging ik op zoek naar andere sites die tickets aanboden. Veel van deze sites bleken onbetrouwbaar na het lezen van vele klachten. Ik heb dus goed gekeken naar ticketbureaus die geen klachten hadden op internet. Zo kwam ik uit bij Gogotickets. Ik kon geen klachten vinden over dit bureau. Daarom heb ik er op vertrouwd om daar tickets te bestellen voor het hoge bedrag van 270 euro per ticket. Dit waren zitplaatsen voor vak 102. Eerste rang tickets, een vak dichtbij het podium met perfect zicht. Ik dacht voor een dubbeltje kan je niet op de eerste rij zitten dus ik ben bereid er een hoop geld voor te betalen. Beyonce komt immers niet ieder jaar naar Nederland. Ik heb twee tickets besteld. Ik kreeg meteen daarna een bevestiging en en zodra de tickets binnen waren kon ik ze komen ophalen in Alphen aan den Rijn. Ik heb bewust voor de optie ”ophalen” gekozen zodat ik niet het risico zou lopen dat de tickets via de post zoek zouden raken. Na ruim een week had ik nog niets gehoord van Gogotickets. Daarom heb ik zelf contact opgenomen en gevraagd of de tickets inmiddels binnen waren. Ik kreeg ene ”Charlie” aan de telefoon die mij vertelde dat de tickets nog niet binnen waren en dat hij contact op zou nemen zodra deze binnen zouden zijn. Hierna heb ik nog een aantal keer contact opgenomen en iedere keer kreeg ik te horen dat de tickets nog niet binnen waren. Ruim 3 weken nadat ik de tickets had besteld belde ik weer en kreeg toen te horen dat er iets mis was gegaan bij de leverancier. Charlie had tickets binnen gekregen, niet voor het afgesproken vak 102 maar voor vak 101. Vak 101 is een vak dat naast het podium. Dit betekend dat je de artiest van de achterkant/zijkant ziet in plaats van de voorkant. Dit is een 2e rang vak en ik ging hier uiteraard niet mee akkoord. Charlie verdedigde zichzelf door te zeggen dat hij er ook niets aan kon doen en dat hij deze kaarten van zijn leverancier had gekregen. Ik heb toen uitgelegd dat ik niets met zijn leverancier te maken had, dat ik de tickets bij hem had besteld en hij er voor diende te zorgen dat ik mijn bestelde tickets zou krijgen. Hij zei nogmaals dat hij er helaas niets anders van kon maken. Uiteraard protesteerde ik en zei dat hij dus kaarten verkocht die hij helemaal niet in bezit had, hij verkocht ”gebakken lucht”.. Afijn na was gediscussieer hebben we uiteindelijk afgesproken dat Charlie er alles aan zou doen om de tickets bij zijn leverancier te verhalen maar vertelde er ook bij dat als hij dit niet kon regelen dat dit dan overmacht zou zijn en hij benadrukte dat dit ook in zijn voorwaarden op internet staat en dat hij dan zonder consequenties de bestelling kon annuleren. Om de drie dagen belde ik op om te vragen of hij al iets had gehoord van zijn leverancier. Ik kreeg steeds het antwoord ”nee” te horen. Op 2 april 2013 belde ik weer naar Charlie met de vraag of hij al iets had gehoord. Weer was het antwoord ”nee”. Het concert zou al over minder dan 3 weken zijn. Daarom vond ik dat er nu iets moest gebeuren. Hij zei dat ik de tickets voor vak 101 kon kopen, wel tegen een korting. Op de site van Gogotickets stonden deze kaarten te koop voor 170 euro per stuk. De officiële prijs van deze tickets waren 45 euro per stuk. Ik zag op de site van Gogotickets ook nog drie zogeheten ”early entrance” tickets te koop staan voor 299 euro per stuk. Dit zijn staanplaatsen. Ik wees Charlie hier op dat als hij de oorspronkelijke tickets niet kon leveren, ik dan in aanmerking wilde komen voor deze tickets. Hij vertelde dat hij hier nog maar 1 kaart van had en dat als je probeerde te bestellen op de site je dan een melding kreeg dat er maar 1 kaart kon worden besteld. Ik heb gevraagd of ik bij Gogotickets lang kon komen om een passende oplossing te bespreken. Hij zei dat hij een kantoor aan huis had. Ik ben toen van Zoetermeer naar Alphen aan den Rijn gereden, naar zijn kantoor. Ik heb mijn vriendin waarmee ik naar het concert zou gaan eerst opgehaald. Zij heeft onderweg nog gecheckt of ze inderdaad maar 1 early entrance kaart kon bestellen. Tot onze verbazing kon ze wel 2 kaarten bestellen. Toen we bij het huis/kantoor aanbelden deed Charlie open in zijn joggingbroek op sokken. We mochten niet verder komen dan de gang. Er was geen sprake van een kantoor. De tickets voor vak 101 lagen uitgeprint als een vodje op een kastje in de gang. Ik heb Charlie geconfronteerd met het feit dat er wel 2 early entrance tickets konden worden besteld op de site van Gogotickets. Hij ontkende dit eerst en zei daarna dat dit dan nog moest worden gewijzigd op de site. Hij zei dat hij alleen kaarten voor vak 101 had en dat we die konden kopen en anders niets. Ik zei dat hij zo niet met mensen om kon gaan. Hij reageerde vrijwel meteen agressief en dat als ik alleen kwam om problemen te maken ik zijn huis maar moest verlaten. Ik gaf nog een weerwoord waarna hij mij opzij duwde, de deur open gooide en ons letterlijk zijn huis uit duwde. Ik was hier uiteraard van geschrokken dat een man twee jongen vrouwen uit zijn huis uit duwt. Mijn vriendin en ik zijn meteen hierna naar het politiebureau in Alphen aan den Rijn gereden. Ik heb daar aangifte gedaan van oplichterij. Ik hoop dat de politie hier mee aan de slag gaat. Er worden steeds vaker mensen de dupe van oplichterij van tickets. Ook al zie je geen klachten op internet staan, veel van deze ticketbureaus zijn niet betrouwbaar. Ik ben er na thuiskomst ook nog achtergekomen dat het bureau van Charlie eerst opereerde onder de naam ” Easytickets.eu ”. Onder deze naam is hetzelfde adres in Alphen aan den Rijn te vinden op Google als Gogotickets. Waarschijnlijk kreeg hij met die naam op een gegeven moment teveel klachten en is hij daarna verder gegaan onder de naam ” Gogotickets ”. Ik vind ik het belangrijk om mijn ervaring te delen op het internet en op deze manier andere mensen te waarschuwen voor oplichterij. Ik kan helaas niet naar het concert van Beyonce maar ik heb wel een wijze les geleerd. Vanaf nu bestel ik alleen nog tickets bij het officiële verkooppunt.

Geen.

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Easytickets.eu

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Easytickets.eu nog niet in behandeling is genomen.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Easytickets.eu in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Easytickets.eu een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van Easytickets.eu

7 jaren geleden - Wij hebben klant diverse aanbiedingen gedaan maar er was van haar kant uit helaas geen vertrouwen. Kaarten konden bijvoorbeeld bij lokatie afgegeven worden) Ook andere alternatieve wilde ze niet. Helaas is dit een klant die op geen enkele wijze tevreden te stellen is.

Easytickets.eu

Heeft op 09 april 2013 om 16:25 geantwoord

Diverse malen contact met deze klant geweest en veel oplossingen aangeboden. Klant had echter totaal geen vertrouwens in ons bedrijf en heeft nooit een betaling of aanbetaling willen doen. Ook diverse aangeboden alternatieven werden door klant niet geaccepteerd. Klant heeft nooit een cent aan ons betaald en wij hebben wel heel veel werk in deze klant gestoken dus oi een zeer onterechte klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door iTessa