Klacht: Leren bank wordt binnen enkele maanden vaal

op 22 juni 2016 over Piet Klerkx in de categorie Meubelwinkels

Eind 2015 zijn bij Piet Klerkx in Amersfoort twee fauteuils, een relaxstoel en een bank gekocht van het merk Montel. De relaxstoel en de bank zijn van leer. Het leer van de bank (cognac bruin van kleur) begon binnen enkele maanden vale slijtplekken te vertonen op de zitgedeelten. Klacht neergelegd bij de leverancier die vervolgens een monteur langs stuurde. Die zei dat het speciaal leer betrof en dat dit veranderend uiterlijk daarbij hoorde. Zoiets als een ‘natuurlijke’ look. De klacht werd afgewezen door de serviceafdeling van de leverancier. Voor ons is het uiterlijk van de bank allesbehalve een natuurlijke look, het ziet er meer uit als een oude bank die is uitgeleefd. En dat is nu, na een paar maanden, wat te verwachten over bijvoorbeeld een jaar verder?
Wij hebben als belangrijkste bezwaar de leverancier verteld dat ons nooit is verteld bij de aankoop dat de bank qua aanzien zo gauw en in deze mate zou veranderen. Er is hierover ook niets terug te vinden in de papieren van de koopovereenkomst. Als we het hadden geweten hadden we zeker niet dit leer gekozen. Als voorbeeld hoe het wel kan en hoort is er de tegelijkertijd aangekochte relax stoel. Aan het leer daarvan is niets aan te merken en dat leer was ook nog eens goedkoper.
Wij willen niet verder met deze bank, dat wil zeggen niet met dit leer. De bank is verder prima, dus als de leverancier hem opnieuw bekleedt met gewoon niet verkleurend/vervalend leer dan zijn wij tevreden. Tot nu toe vindt de leverancier echter dat we zijn leer gewoon moeten accepteren.

Als het huidige leer wordt vervangen door een leersoort dat net als de leersoort van onze relax stoel (en de vele leersoorten die je dagelijks om je hern tegenkomt) niet binnen de kortste keren vervaald door gewoon gebruik.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Piet Klerkx in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht johnf

8 maanden geleden - Inmiddels is, na lang aandringen per e-mail en telefoon door mij en een bezoek aan de filiaaldirecteur, een financiële schikking bereikt. Van (pro-)actief handelen van de zijde van de leverancier was hierbij geen sprake. Vooral Montels serviceafdeling stelde zich star op. De schikking houdt in het kort in dat wij een andere bank kunnen uitzoeken maar dat wij 20% van de kosten moeten dragen. Om uit de impasse te geraken hier maar op ingegaan maar goed voelt het niet. Vooral ook omdat ons feiten zijn verteld door verkoopmedewerkers waaruit blijkt dat de bank en het leder problematisch zijn gebleken. De bank en het leder zijn dan ook niet meer verkrijgbaar omdat Montel geen zaken meer doet met hun leverancier. Ik hoop nooit meer een klacht te krijgen betreffende de meubels van Piet Klerkx-Montel want deze ene keer is meer dan genoeg geweest.

Alle klachten die gemeld zijn door johnf