Klacht: Lening

op 09 april 2013 over OHRA in de categorie Verzekering

ik heb een lening bij ORHA
ik heb daar een Effectieve rente van 8,20%
als ik nu bij www.independer.nl ga kijken dan kan ik bij jullie 5,90 % krijgen bij ORHA.
dus ik contact opgezocht.
ik kon een nieuwe lening krijgen met de rente van 5.90
week later krijg ik een brief
het bedrag dat bij u overblijft, ligt onder het minimum bedrag, wij vinden het daarom niet verantwoord om op dit moment een lening te verstrekken.
helaas kunnen wij u ook geen alternatief aanbod doen.
fijn.. ik heb al een lening lopen bij ORHA wat maakt het nou uit ik betaal elke maand netjes, ik hoef geen nieuwe lening wil alleen dat mijn lening aangepast word.
was geen probleem zijden ze… blijkbaar is het anders
bij www.independer.nl kan ik nog lager rente krijgen.

**UPDATE** 20-04-2013
heb een mail ontvangen met daar in een PDF
waar het op neer komt dat ze er niets aan kunnen doen
omdat ORHA geen krediet meer geven maar uitbesteden aan Santander en aangezien die mij geen krediet geeft omdat ik een laag inkomen heb kan ik gewoon duur betalen en heb ik PEG.

bedankt voor de goede service ORHA ben blij dat ik nu ook andere producten over ben gegaan naar de concurrent. dit is mijn laatste product die ik nog heb.
als ik daar van af kan komen dan ga ik het ook meteen doen.

*** Probleem nog niet opgelost. ***

een effectieve rente van 5,90% of nog lager.
dat zou een hele mooie oplossing wezen

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar OHRA over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door OHRA in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat OHRA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

OHRA

Heeft op 19 april 2013 om 11:05 geantwoord

Wij hebben per brief een toelichting gegeven op de afwijzing. Uitgelegd dat wij jaren geleden al gestopt zijn met het rechtstreeks aanbieden van kredieten waardoor onze rentetarieven minder concurrerend zijn. Ook kunnen wij hierdoor het verzoek van de klant, voor aanpassing rentetarief, niet honoreren. Wij hebben aangegeven dat de heer Holtman wel vrij is om zonder boete over te stappen naar een andere aanbieder.

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van OHRA beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door spiderxp76