Klacht: Lekkend Remeha Zentasol zonneboilervat 110ltr.

op 22 mei 2021 over Remeha in de categorie CV Ketels

De klacht
Betreft een Remeha Zentasol zonneboilervat 110ltr aangeschaft 21-07-2014. Dit vat is in de 2e week van Mei 2021 zichtbaar gaan lekken. Door de lekkage kwam er in een lager gelegen verdieping water uit het plafond. Na controle en demontage bleek ,dat daar waar de kunststof klemmen, die de warmtewisselaar op zijn plaats moet houden in het vat, het koper van deze warmtewisselaar raakte er corrosie ontstaat wat tot gevolg heeft dat het koper op diverse plaatsen was weggevreten en lekte.
Mijns inziens is dit een constructiefout die niets met garantie te maken heeft! Na een melding bij de klachtenservice van Remeha werd dit af gedaan met Sorry voor de veroorzaakte lekkage maar helaas na 5 jaar is de garantie verlopen, met vriendelijke groeten van Remeha.
Op een reactie van mij hierop, heeft men niet eens gereageerd.
Zou het electrische gedeelte of de pomp kapot zijn gegaan na de garantie ok, kan ik mee leven. Maar een koperen leiding die door het water loopt en niets te lijden heeft van wat dan ook moet toch tot tientallen jaren in functie kunnen blijven zoals alle koperen leidingen om ons heen in huis, auto, installaties enz.
Dit is gewoon een grove fout. Dat kunststof vreet het koper aan en eenmaal weggevreten krijg je lekkage. En als je er over nadenkt gaat iedereen die dit vat, uit deze serie, heeft gekocht hetzelfde probleem krijgen en misschien gebruikt Remeha dit systeem nog steeds.
En dit, in een tijd, waarin iedereen het over zonneboilers en of zonnecollectoren, warmte pompen (Pomoot Remeha ook heel erg) enz.
heeft en dan niet je verantwoordelijkheid nemen als bedrijf.

Of een financielel tegemoedkoming of een vervangende warmtewisselaar met met klemmen die geen corrosie veroorzaken.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Remeha

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Remeha nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Wil Asmus.